♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

tirsdag 5. februar 2013

Strikking - ny dille.



2012 var over og 2013 er godt over oss. 
Ikke mye har skjedd på interiørfronten hos oss siden sist jeg tittet innom.
Vi har begynt så smått på storebrorrommet, og mot våren i år begynner vi mer for fullt oppe i 2 etg. Noe som blir spennende.
I tillegg ser det ut til at lillesøster kommer til oss i juni. Noe vi gleder oss masse til.
Om jeg kommer til å gjenoppta bloggingen eller ikke vet jeg ikke helt. Planer har vi jo, bilder av storebrorrommet når det er ferdig, dessuten må nok babyrommet få en liten oppgradering også. Utsiden av huset står for en lite facelift, og alt er bilder som egner seg godt å blogge om. Tiden vil vise om det skjer eller ei.
Jeg blir nok mest å finne på instagram. Søk meg opp som: jannemkf så finner du meg der :)


Så til overskriften på dagens lille comeback innlegg. Jeg har for alvor kastet meg ut i en ny utfordring, nemlig å strikke noe mer avansert enn kun firkantete ting. Og man kan godt si at jeg har fått en ny dille.
For gud å masse fine ting man kan strikke!! Og så GØY!
Og det kunne jo ikke passet bedre nå som en liten baby melder sin ankomst i heimen etterhvert.
Derfor er det allerede blitt ferdigstil to små plagg til babyen i magen. Den må jo være god og varm når den kommer ut om noen mnd.


Det første jeg strikket var et par baby selbuvotter til babyen.
Jeg hadde aldri strikket mønster før, men jeg kom fort inn i det, og så gøy som det var også! Vottene er strikket i str 6-9 mnd og passer nok fint til høsten/vinteren. De er strikket i babyull fra nille i hvitt og lys grå. Jeg burde nok valgt noen sterkere kontrastfarger for å få mønsteret litt mer tydelig, men man lærer så lenge man lever. Oppskriften jeg har fulgt er denne, og mønsteret jeg brukte var denne.




Jeg har også nesten akkurat ferdigstilt fuglemammas omslagsbody, og søtere lite plagg skal man nesten lete lenge etter. 


Den er strikket i str 0-3 mnd og jeg valgte å strikke den i lille lerke fra Dalegarn som er en blanding av ull og bomull siden vi får en sommerbaby denne gangen. Fargen er herlig lys grå/beige og pyntet med trekanapper. Jeg sydde på trykknapper på hele bodyen, og har kun sydd trekanappene på utsiden til pynt. Jeg anså det som mest praktisk på en liten en.
Gleder meg til å putte små hjemmelagde plagg på en liten baby i juni <3 p="">


Det var et lite livstegn fra meg, om jeg dukker opp igjen eller ikke vil vise seg.


5 kommentarer:

  1. Som kommentert på IG; kjempenydelige plagg!!

    Og kvart lille livstegn er kjekt, så blogg når det passar deg.. Gudane veit at eg er ikkje den som oppdaterar oftast ;)

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med en liten i magen:-) Så morro at du har begynt å strikke mer og ikke minst: Så fine de var! Det var et godt tips å strikke bodyen i Lerke!

    SvarSlett
  3. Så kjekt med et livstegn fra deg :) Nydelige små plagg du har strikket! Velkommen inn i strikkeverdenen - den er uendelig :) Og ikke minst; gratulerer med en liten på vei!

    SvarSlett
  4. Så gøy at du får ei lita jente i juni.. det gjør jeg også:)
    Fuglemammas omslagbody ha jeg også strikket, i Drops sitt BabyAlpaccaSIlk i støvlilla. Den ble litt for liten synes jeg, så vesla her på 5 har fått den til dukken sin.
    Men å strikke den i garnet Lerke var jo smart synes jeg:)
    Selbuvottene er kjempefine!
    Puh.. her begynner jeg selv å kjenne på at magen vokser, kvalmen ikke avtar og at tilbygget på huset kommer veeeeldig raskt opp. Det betyr at vi skal begynne å male og tapetsere snart, og denne uken bestiller jeg flisene som vi skal ha like som dere:)

    Ha en fin, ny uke.. og håper ivertfall du er i god form:)
    Mvh Line

    SvarSlett
  5. Hei Janne!
    Jeg har ikke fått med meg at det var en ny baby på vei, men håper alt er bare bra med deg og den lille!

    Disse vottene var skjønne, og jeg skal sjekke oppskriften! Her ventes et nytt barnebarn til høsten, og disse hadde passet ypperlig!

    Ønsker deg, Prinsen og Kongen(?) en flott, varm aprildag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails