♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

torsdag 12. juli 2012

Litt trått.



Det er sommerferie og utrolig nok mangler jeg inspirasjon, pågangsmot og motivasjon.
Det går litt trått om dagen. Vi har mange, mange prosjekter som skulle og burde vært ferdige, men det går litt trått...
Ta i dag f.eks fikk jeg endelig vasket gangen etter x antall uker hvor det egentlig burde vært gjort! Og tidligere i uka fikk komfyr, kjøleskap og mikro en runde med vaskefilla. Det burde vært gjort for lenge siden! Skam skam. Jeg håper at det ikke bare er meg som er i samme båt :) 

Ute er det stoppet litt opp for øyeblikket. Vi har kommet et stykke med årets uteprosjekt: veranda, men så dro vi til New York og da mista vi litt piffen. Eller hvertfall jeg! 
Jeg har i tillegg skrevet en liten liste over gjøremål denne sommeren, og hittil har jeg bare fått krysset av to ting! Klippe hekken og male gulv og vegger i stua. Det er endel punkter igjen på den lista kan man si...

Her viser jeg et lite pausebilde av hvordan vi avsluttet i fjor, og hvor langt vi er kommet i år. 

I fjor:

I år:


Ikke de helt store forandringene ennå. Men stor veranda, rekkverk oppe og litt pynt i arken har kommet på plass.
Og her er huset slik vi kjøpte det. Sjarmerende på sin måte det og :)




12 kommentarer:

  1. Ååh, ja, kjenner igjen det du skriver!!
    Har ei To-do-liste lengre enn lang her og, men får liksom ikke noe forgang i sakene.
    Begynte å støpe søyler til veranda i dag nå, så håper iallefall den kommer opp :)
    Men finvær har vi nå ikke, så den blir vel ikke akkurat brukt så mye til soling!!

    Men huset deres har hatt en STOR forvanlig da, jøje meg- her ligger der mye jobb bak!!
    Alt blir til slutt sjø, selv om jeg kunne tenkt meg at alt skjedde på et lite øyeblikk ;)
    Er vel flere som er like utålmodig som meg regner jeg med :)

    KLEM

    SvarSlett
  2. Dere har jo gjort utrolig mye. Woe for en forandring. Ikke alltid piffen er med oss, men den kommer nok sterkt tilbake:0)

    Flott veranda.

    Klem Alfa

    SvarSlett
  3. STOOOOOR jobb siden dere kjøpte da! :D Moro å se :)))

    Og det har jo skjedd en hel del siden i fjor, her er det gjort nada. Det regner jo bare, og svigers måtte visst bytte taket i år. At det går an. *ler*

    SvarSlett
  4. Ohlala! For en jobb! FABELAKTIG!

    Nyt sommeren videre og kos deg.
    Her på Nesåsen har det regnet og regnet og regnet.
    Idag skal jeg og Nala bare slappe av og kose oss inne, det tar på med ferie, vi har fartet hit og dit og jeg har i grunn aldri hatt så mye å gjøre som nå *fnis*

    Fin fredag til deg, vakre!
    klem

    SvarSlett
  5. Det blir så utrolig fint! Noen ganger er arbeidslysta litt laber, og sånn har vi vel alle det :-)

    SvarSlett
  6. Hei Janne Merethe! Først: gratulerer til dokke som nygifte, såg ut som ein kjempefin dag! :) eg er fortsatt ofte innom bloggen din, men blir sjeldan til eg kommenterer. Dokke har gjort så mykje fint i det siste. Gangen og stua/kjøkkent var blitt sååå koselig!! Blir frista til å måle golva her og;) lykke til vidare med huset...eg synest de er veldig flinke!! Men et spørsmål: har du merka om det blir fort merker etter stø sigaren når golvet er så lyst?
    Ha ein fin ferie!! Klem Rakel:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Rakel :-) takk for kommentar. Alltid så koselig, men blir for dårlig til å legge igjen en selv også Om dagen. Når det gjelder gulvet og støvsugeren merker jeg ingenting til merker etter den eller andre møbler faktisk. Det er overraskenede bra:-)
      God sommerferie
      Klemmer Janne Merethe

      Slett
  7. Dumme iPad.. Skulle stå støvsugar:)

    SvarSlett
  8. Hei Janne!

    Først nå så jeg spørsmålet om hvilken garntype jeg hadde brukt til bestemorsrutene... Akk, ja, sånn kan det gå når man er i feriemodus:-) Jeg har faktisk bare tatt og blandet ulike typer bomullsgarn. Har brukt litt restegarn, og så spedd på med litt nytt. Noe av merket Mandarin (de pleier å ha mange fine farger) og noe bomull sport fra Sparkjøp.

    Ha en fortsatt fin sommer!

    Klem

    SvarSlett
  9. Tusen takk for hyggelig kommentar ang fabeldyret! Det kan stemme det at den kanten skal flytte seg rundt, sia orgnialoppskrifta kun bruker ett type garn :) Syns uansett din var heilt fantastisk, du er jo so flink! Og tusen takk for all god hjelp! Håper det går fint at eg lånte ene bildet ditt og postet det- hadde store planer om å gi beskjed til deg, men gløymte det i farten når eg skreiv innlegget..


    Huset deres ser jo fantastisk ut må eg sei, so mykje de har gjort med det ! Gleder meg masse til å sjå det ferdige resultatet! :)

    Ha ein fin kveld du også :) Og god helg! :)

    SvarSlett
  10. Heisann!
    Er det virkelig samme huset?? FOR en forandring! Så flinke dere er! Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, ting tar ofte veldig lang tid her også! Men husk, man må nyte litt for å yte ;-)

    Ønsker deg en fin lørdag! Klem fra Livy

    SvarSlett
  11. Hei hei
    For et utrolig fint hus dere har. Det hender det stopper litt opp. En mister retten og sletten litt piffen. Ikke rart med de somrene vi har. Jeg har helidigvis en mann som liker å gjøre ting ferdig. Så det er takket være han og ikke meg ting blir ferdig her i huset.
    Koselig at du tittet innom
    Klem Tove

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails