♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

fredag 1. juni 2012

Impuls oppussing.


Det har vært stille på bloggen i det siste. Og det er ikke fordi jeg nødvendigvis ikke har noe å vise frem, men sånn er det bare noen ganger. Dagene går for fort, og tiden strekker ikke til.
Men i dag er jeg tilbake med et innlegg.
 For noen uker siden så foregikk det en nemlig en liten impulsoppussing her hos oss.
Stua fikk en liten makover.
Både vegger og gulv fikk ny farge, og det bestemte vi oss for fredags kveld. Hele helgen gikk med til maling, og på søndags kveld kunne gulvet tråkkes på.


Veggene fikk seg ny hvitfarge, og ble mye lysere og friskere i fargen. Valget falt på eggehvit. Ikke en veldig spenstig eller vågal farge, og kanskje til og med et litt kjedelig valg. Og jeg vet mange mener at det er en hvitfarge som går alt for mye mot gult, og sverger mot å male med helt hvit maling. Og jeg skjønner dem, men dette var rett og slett den hviteste fargen jeg kunne velge. Mot ferdigmalte dører og vinduer, som kommer i fargen bomull er eggehvit helt nøytral. Det siste jeg ville var jo å ha gule dører og vinduer mot helt hvite vegger.
Derfor valgte vi eggehvit på veggene i stua, og det ble så mye finere! Det var absolutt riktig valg for oss. Og for en forandring mot den forrige fargen!
Den gamle fargen het sjel og var både gul og så litt grønnaktig ut i noe av lyset i stua. Noe som ikke var bra :)


I tillegg har gulvet vårt fått seg noen strøk med gulvmaling.
Gulvet vårt er et gammelt parkettgulv, som både var slitt og stygt. Det ble malt med to strøk gulvmaling i fargen vanilje (samme fargen som på gulvet i gangen og på Noah Nathaniel sitt rom).
Og rommet har fått et så lyst og rent preg.
Med tid og stunder skal gulvet i stuen byttes, men som en foreløpig løsning er dette supert! Hvitt gulv er jo så fint! Og siden det bare er en midlertidig løsning frem til noe i fremtiden, så er det jo ikke så farlig med litt hard bruk av to-åringen. 


Trykk HER for å se bilder av stua før :)

Det er fredag!
Ha en god helg!! :)

15 kommentarer:

  1. Eg skjønner godt at tida ikkje strekk til når de starter slike prosjekt på impuls!;) Men for eit flott resultat. Så lyst og lekkert!:) Kjempefint vart det:)
    Kos deg i den "nye" stova di:)
    Klem:)

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint det ble!!
    Gjorde seg virkelig med hvitt gulv hos dere, alle de fine møblene deres kom godt frem!
    Flinkinger!

    God helg! KLEM

    SvarSlett
  3. Så fint det ble! Lekkert med hvite gulv, det gir et helhetlig og rent uttrykk:)

    SvarSlett
  4. Lekkert!!
    Lyst og trivelig:)

    God helg:)

    KlemLinda

    SvarSlett
  5. Så fin stuen ble! Gulvet ble faboules!:)

    SvarSlett
  6. Skikkelig fint ble det!!! Inspirerende!!! Ha ei fin helg!! Klem Ruth

    SvarSlett
  7. Ble kjempefint!

    Jeg gikk på den smellen at jeg valgte "chi" på veggene, mot ferdigmalte lister, dører og takpanel.. det er IKKE pent, så nå vurderer jeg og male veggene igjen i en mer lik farge som deg.. evt male tak osv hvitt, men tak er ett sant helv*** og male med mine armer og skyldre så styrer mer mot veggene..

    Ha en fin helg -
    Klem JATTE!!:)

    SvarSlett
  8. Hei min vakre bloggis,
    takk for alle de fine kommentarene du har lagt igjen hos meg i det siste, det varmer og gleder enormt... Jeg har slitt litt med å finne tilbake til bloggemodus etter hackingen, men jeg merker bloggegleden igjen er gryende :)

    Så fint det ble hjemme hos dere :)

    Fineste lørdagskvelden til deg! I kveld er det reker og hvitvin med gode venner - så herlig!
    klemklem

    SvarSlett
  9. Wow, så fint du har det!!! Det har blitt så fint, hvitmalte gulv blir jo bare finere etter hard bruk, hihi!

    God søndag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  10. Så flott det blei og så fin blogg,første gang eg er innom:)
    Vi vurderer å male gulvet våre men synest det blir så Masse mask siden vi oppholder oss i dei rommene,men har veldig lyst:)
    Fin søndag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  11. Hei på deg!
    Første gang jeg er innom bloggen din, hiver meg på følgerlista di!! :)

    Veldig fin stue du har!
    Jeg holder på å komme på plass i nytt "slott" i disse dager. Er SÅ morro å innrede og ordne og styre... :)

    Ha en finfin søndagskveld!

    Klem
    Vibeke

    SvarSlett
  12. Så flott det har blitt!!
    Klem

    SvarSlett
  13. Så utrolig flott! Skal male gamle valnøttgulv her også :) Kan jeg spørre om hva dere gjorde med gulvlistene. Tok dere de av før dere malte gulvet eller malte dere inntil?

    Klem Stine

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Stine :)
      Når vi malte gulvet maskerte jeg bare gulvlistene og malte inntil :)
      Lykke til med maling av gulv du også :)

      Slett
  14. Takk for svar :) skal kjøpe gulvmaling imorgen. Hvilket merke brukte dere. Trestjernes?

    Stine

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails