♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

tirsdag 5. juni 2012

Heklet sommerteppe




Selv om bloggingen er litt laber om dagen, betyr ikke det at det ikke er nok av ting å vise dere! For heklingen har jeg neimenn ikke lagt på hylla enda.
Mens det siste året ellers har bestått i å lage ting på bestilling og til epla butikken min, så har denne våren gått i hekling til meg selv!


For noen mnd siden hadde Drops relansering av et av deres bomullsgarn, noe som betydde 40% avslag.
Jeg gikk til innkjøp av masse garn, med tanker om et teppe prosjekt, og satt igang med et teppe til meg selv.
Garnet er cotton light og jeg har brukt heklenål nr 5. 


Teppet er heklet i bestemorruter, og går i herlige gladfarger :)
Puten i sofaen er også hjemmelaget. Strikket i perlestrikk og heklet kant foran der den er festet med treknapper :)

Planen er å ha teppet ute på verandaen i sommer, men siden finværet enda lar vente på seg, og verandaen ikke heller er helt ferdig så henger teppet nå inne i stua og ser fint ut.



 Vil også tipse om 2 små ting: 
1. Instagram er fantastisk og jeg er helt hekta! Følger du meg ikke så kan du finne meg under navnet jannemf. Og har du ikke instagram, så last ned! :) Det er som regel her jeg oppdaterer, nesten daglig de små tingene i livet :) 
2. Jeg har sommersalg i Epla butikken min, med 20 - 50% på de fleste varene. Ta gjerne en titt innom!

God tirsdag :)

22 kommentarer:

  1. Helt nydelig teppe! Skikkelig sommerslig og fint:D

    SvarSlett
  2. Slående vakkert!!!!!!!
    Elsker fargene du har brukt!! :)

    SvarSlett
  3. Herlighet så lekkert dette teppet var. Nydelige farger og sammensetning. Sammenheklingen din var også flott:-)
    Akuratt som deg gikk jeg til innkjøp av Cotton light når det var salg på det, og min tanke er å hekle teppet i green gate farger. Jeg har heklet kansje 10 ruter, men så har det blitt lagt bort litt... Men jeg får ta det frem igjen etterhvert:-)
    Nydelig pute i sofaen også. Du har vel strikket den? ;-)

    Ha en strålende kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gøril :)
      Deilig med et ordentlig sommereteppe! Holder på med et med litt mer høstfarger også, men det har jeg holdt på med i 2 år nå, så kanskje det blir ferdig til denne høsten? hehe Sammenheklingen liker jeg veldig godt, går MYE fortere enn å sy sammen f.eks., dessuten gør det jo teppet litt større.
      Puten i sofaen har jeg strikket ja.

      Slett
  4. Nydelig teppe!!Likte også sammenheklingen veldig godt,hvordan gjør du det egentlig?

    SvarSlett
    Svar
    1. hei Aileen :)
      Takk, jeg ble veldig fornøyd med teppet selv.
      Sammenheklingen er kjempekjekk! Det går mye fortere og gjør jo teppet litt større også! Oppskrift på hvordan finner du her: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b19&d_id=22&lang=no

      Slett
  5. Nydelig teppe!!Likte også sammenheklingen veldig godt,hvordan gjør du det egentlig?

    SvarSlett
  6. Nydelig teppe!!Likte også sammenheklingen veldig godt,hvordan gjør du det egentlig?

    SvarSlett
  7. Så nydelig teppe!! Vakre farger.
    Klem

    SvarSlett
  8. Utrolig skjønt teppe :)
    Er selv i gang med ett i babyull..

    Ha en fin kveld,
    Klem Jatte!:)

    SvarSlett
  9. Så utrolig fint! Vanvittig lekkert!!! :)

    SvarSlett
  10. Nydelig teppe! Elsker fargene du har brukt.
    Instagram er kjempe gøy - jeg er heidicath :)

    Nå skal jeg svinge innom eplabutikken din, jeg ble så nyskjerrig.
    *Ha en fin kveld*

    Heidi

    SvarSlett
  11. Kjempe flott teppe! Herlige sommerfarger som kommer til å lyse opp uteplassen din.. det er helt sikkert.
    Jeg har prøvd å komme meg på Instagram, men det viser seg at min mobil ikke er kompatibel med programmet enda..super kjipt. Virker jo så stilig. Klem Madelén

    SvarSlett
  12. Så nydelig det var ♥
    Elsker fargene:)

    SvarSlett
  13. Så nydelig teppet ditt er! :) Elsker fargene, skikkelig vår.sommer-teppe! :) Vart hekleinspirert her no, men trur eg må gjere meg ferdig med mine 3-4 prosjekt først, før eg begynner på enda eit ;) hehe.
    Ha ei god natt! Godklem :)

    SvarSlett
  14. Nydelig stort og sommerslig teppe! Litt av et arbeid, både med montering og sammenheklingen. Takk for tips, skal sjekke opp den metoden. Det var virkelig et flott stykke arbeid! :)

    Ha en flotters dag :D

    SvarSlett
  15. Nydelig teppe, flotte farger. Har prøvd å hekle selv, men det var ikke noe jeg fikk dreisen på gitt.. :) Skal ta en titt i epla butikken din :)

    SvarSlett
  16. Utrolig lekkert og vakkert!
    Du er så flink!
    Fineste onsdagen til deg. Her på fabelaktigåsen skinner solen og Nala og jeg sitter ute og koser oss.

    Solklem

    SvarSlett
  17. Heja! Så fint!! :)
    Fikk mail om en liten forsinkelse, men nå er vannkokeren i hus!:) Jobber med et lite innlegg om den. Kjempefornøyd, så tusen tusen takk!:)
    Fin dag og god klem til deg!:)

    SvarSlett
  18. WOW så lekkert!! Kjempevakkert å se på, herlige farger, *sukk*

    SvarSlett
  19. Nydelig teppe og farger!!! Utrolig flott blogg du har !!!

    SvarSlett
  20. Linda fra Tønsberg10. juni 2012 kl. 20:35

    Janne, selv om du ikke oppdaterer bloggen din hele tiden så ligger den som favoritt hos meg og jeg sjekker bloggen din noen ganger i uka i håp om at du har skrevet noe nytt! du er virkelig dyktig i hva du driver med når det gjelder oppussing, hekling, strikking og i bunn og grunn ALT du gjør! jeg kan ærlig si at du er et av mine forbilder! jeg har selv startet på teppe av bestemorruter for et par dager siden, jeg syns det er kjempe gøy og hvertfall når jeg kan få masse ideer fra deg! i dag gikk jeg desverre tom for to av fargene, men det blir en tur å kjøpe nye i morgen, gjett om jeg gleder meg!
    håper du får en strålende fin sommer med mange nye prosjekter og masse tid til mann og barn:) gleder meg allerede til neste blogginnlegg! :D stå på Janne! du er virkelig en inspirasjon for mange, ikke bare meg:) mange klemmer fra meg:)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails