♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

onsdag 27. juni 2012

Du og jeg ♥ 15.06.2012



15.06. 2012 sa jeg og min kjære JA til å tilbringe resten av livet sammen.
I den norske sjømannskirken i New York ble vi erklært mann og kone ♥ Og dagen var fantastisk.
Det hele var en hemmelighet, hvor kun jeg og min kjære visste noe om det.


Vi bestemte oss allerede rett etter vi forlovet oss at vi ønsket å gifte oss i New York. Dato i sjømannskirken ble reservert og vi ordnet med fotograf rett etter. Brudekjole kjøpte jeg her hjemme og tok med meg i håndbagasjen. Og brudebukett ble kjøpt på en Deli rett rundt hjørne fra hotellet og satt sammen av meg med litt sportsteip samme dag som vi giftet oss. 



Vi hadde en super dag, bare vi to sammen. Og New York vil alltid være en by i våre hjerter.
I september skal vi ha en uhøytidelig fest for å feire oss som ektepar, og vi gleder oss!


God onsdag alle sammen! Takk til dere som fremdeles titter innom! :)


31 kommentarer:

  1. Å så fantastisk!!! Og gøy å gjøre det litt annerledes! :)
    Gratulerer så mye til dere begge!! Kjempefin kjole!:)
    Klem June

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk June! Vi hadde det kjempeflott :)

      Slett
  2. Så fantastisk flott bilde!! Akkurat et slikt bryllup jeg kunne tenkt meg å ha hatt. Null stress!! Så kjekt!! Gratulerer så mye!! Nyt hvetebrødsdagene, selv om dere sikkert er tilbake i hverdagen nå!!

    Klem

    SvarSlett
  3. Så fantastisk! Gratulerer så mye! Viktig å følge drømmene sine og hjertet sitt! Helt sikker på det var en magisk dag med flotte omgivelser som betyr noe for dere!

    Gratulerer igjen og nyt hvetebrødsdagene!

    SvarSlett
  4. Så utrolig gøy, gratulerer så masse snuppa....
    Akkurat noe sånt har vi også faktisk tenkt på å gjøre...
    Ha en fin sommer videre
    klem victoria

    SvarSlett
  5. Så romantisk! Gratulerer så mye!
    Skulle vi giftet oss nå, hadde vi heller gjort det slik, i stedet for et selskap med mange folk slik vk hadde det.
    Nydelige bilder og for et herlig minne :-)
    Klem

    SvarSlett
  6. Gratulerer med dagen! En flott måte å feire kjærligheten på.
    Klem

    SvarSlett
  7. Gratulerer så mye! Så fantastisk, og ikke minst superromantisk:) Nyt hvetebrødsdagene:)
    Klem

    SvarSlett
  8. GRATULERER så mye som herr & fru !

    Så superromantisk og urbant ut :) Kult!!
    Kos dere og nyt tiden!
    KLEM

    SvarSlett
  9. Så fantastisk!!
    Gratulerer så masse masse!!
    Stor klem

    SvarSlett
  10. Gratulerer så masse med den store dagen!
    Så herlig da!
    Gratulasjoner fra Fruen i Nord

    SvarSlett
  11. Så herlig!!! Gratulere så mye!

    SvarSlett
  12. GRATULERER SOM MANN OG KONE! Drømmebryllup.. :)

    SvarSlett
  13. Linda fra Tønsberg27. juni 2012 kl. 16:14

    Gratulerer sååååå masse:) nydelige var dere begge to:D

    SvarSlett
  14. Gratulerer så masse med giftemål! Så herlig å få gjøre det på sin måte! Kjolen din ser utrolig vakker ut:-)

    SvarSlett
  15. Gratulerer så mye :-) Hanne

    SvarSlett
  16. Tårer i øynene her... for det du beskriver her er også mitt drømmebryllup :)

    Fin helg, søte!
    klem

    SvarSlett
  17. Åhhh, så romantisk! :) Gratulere så kjempemasse! Høres ut som dere hadde ein vidunderlig dag :) Slik det skal vere, uansett kor ein er og kva ein gjer :) Ønsker dere deilige dagar videre som mann og kone ;)

    Godklem

    SvarSlett
  18. Ååå, så romantisk!!
    GRATULERER!!
    Herlig, herlig:)
    Nydelig bilde av dere og ♥
    Dette er noe jeg har tenkt på i lang tid og, og det blir nok litt i hemmelighet her og, og fest etterpå:)

    Ha en fin fin helg:)

    SvarSlett
  19. Litt på etterskudd her, men gratulerer så masse! Høres ut som det perfekte bryllup! ;) Lykke til med festen og håper dere får masse fra ønskelista.
    Klem klem

    SvarSlett
  20. Gratulerer! Nydelig bilde av dere :)
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  21. Gratulerer på etterskudd. Nydelig dere var! :)

    SvarSlett
  22. Gratulerer så mye som ektefolk.
    Et par spørsmål: Når dere giftet dere i Sjømannskirken, trengte dere ikke forlovere? Hvem er vitner? Synes egentlig det er veldig kult å bare gifte seg i all hemmelighet. Kanskje en gang.....
    Nydelig blogg du har forresten.
    hilsen Caroline

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Caroline.
      Man må ha forlovere for de må skrive under prøvevigsel for ektefolk her i norge. For å "søke" om å kunne gifte seg. For vår del "lurte" vi våre forlovere på den måten at de skrev under, uten å vite at vi skulle gifte oss. Men du trenger ikke å ha med forlovere til sjømannskirken. De ordnet vitner for oss der, bare vi sa ifra om at vi ønsket det.
      lykke til :)

      Slett
  23. Gratulerer så masse med bryllup ! Og i New York da !!! Var det Hilde som var presten? =) Hun er firmellingen min og traff henne for første gang når eg var i New York i mars på klassetur :) Vi hadde et "bedriftsbesøk" innen sjømannskirka der :)

    Nyt dagene som gift! Det går altfor fort! Vi har allerede hatt ett års bryllupsdag (25 juni) og eg kan ikkje forstå kor tiden har blitt av!

    Igjen, masse masse gratulasjoner ! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elise :)
      Tusen takk :) Og selv grattis med vel overstått 1 års bryllupsdag
      Vi ble viet av tormod voxen som var vikarprest i sjømannskirken akkuratt da. Men han var helt super :)

      Slett
  24. Hei Janne!
    GRATULERER sååå mye med bryllupet! Så gøy at dere overrasket alle! Jeg ønsker dere en flott tid som nygifte (håper ny-gift effekten varer leeeenge!), og en herlig fest til høsten!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  25. Hei Janne!Jeg endte opp på bloggen din da jeg lette etter tips ift at jeg og min kjære skal gifte oss i New York 28.juni neste år:)Utrolig festlig at du hadde vært gjennom det samme som vi nå har så masse spørsmål om:)Hadde vært veldig takknemelig om du kunne svare på noe som jeg lurer veldig på.Vi reiser til NY en uke før vielsen,og lurer på hvor du fikk ordnet hår og sminke på så kort varsel?Evt om du har tips ift hvor vi kan gå ut å spise og drikke etter vielsen sammen med familie bestående av foreldre og søsken.Ser du har brukt Joseph Pessar som fotograf.Måtte du gå gjennom sjømannskirken?Og hadde dere noe musikk ift vielsen i kirken?Er jo en spesiell dag og vi ønsker jo at alt skal være fantastiskt for alle som er med.Hadde nemlig tenkt å gjøre som dere,og bare være oss og våre døtre,men vi klarte ikke å holde oss:):)Nydelig blogg og nydelige bilder fra brylluppet.Lykke til videre!!!:)Mvh Linda R.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Linda R :)
      Så gøy at dere skal gifte dere i New York! Det må være en av verdens vakreste byer! :)
      Når det gjelder hår og sminke så lurte jeg på akkurat det samme som deg. Og jeg endte opp med å gjøre det selv, enkelt og greit. Jeg ante ikke hvor jeg skulle henvende meg eller hva jeg kunne forvente, av resultat eller pris, så da ordnet jeg meg selv bare. Vi var ute å spiste på et utrolig flott steakhouse etter vielsen som vi ble anbefalt fra hotellet der vi bodde. Det het Oncle Jacks og hadde utrolig god biff og super service!! Restauranten tror jeg lå på 34 street og 9th ave.
      Vi fant joseph pessar gjennom hjemmesidene til sjømannskirken, men vi sendte mail direkte til han og avtalte, tror ikke man måtte gifte seg i sjømannskirken for å ha han. Han var veldig flink og det ble ganske mange fine bilder ut av dagen :) Når det gjelder musikk, hadde vi ikke noe speielt. Som sagt var det bare meg og min kjære, og vi syns det virkigste var selve sermonien, og la derfor ikke vekt på musikk. Vi hadde kun inngangsmarsj og marsj ut.
      Håper du fikk de svarene du ønsker. Og masse masse lykke til med planleggingen og gled dere!!
      Janne Merethe

      Slett
  26. Hei igjen,Janne:)Tusen <3-lig takk for at du tok deg tid til å svare:)Gleder oss masse,og skal kikke på fotograf Joseph Pessar og Uncle Jacks:)Linda

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails