♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

mandag 26. mars 2012

Pastell LOVE ♡

Etter inspirasjon fra et bilde funnet på google(husker dessverre ikke noe nærmere) gikk jeg til innkjøp av bomullsgarn i de herligste pastellfargene.
Og jeg er bare så forelsket som jeg kan bli.


En heklet pute i de herligste pastellefargene har vært på heklekroken min i det siste.
Med våren i full utspringelse og herlig sol, kjenner jeg at pasteller er et absolutt MUST! Og denne puten ble fin i putesamlingen min :)


Puten er en enkel hvit oute fra Ikea. Garnet jeg har brukt heter Paris, og er fra drops design.
Den ene siden er heklet sammen av bestemorruter. Dette var den siden jeg fikk inspirasjon til fra et bilde funnet på google.
Disse bestemorrutene starter med en runding i midten. Jeg har lenge lette etter oppskrift på akkurat slike ruter, men ikke kommet over den rette. Derfor lagde jeg meg liksågodt en oppskrift selv. Og det ble ganske så bra :)

Den andre siden er heklet i stavgrupper i striper i samme farger som den andre siden.
Denne siden er etter inspirasjon fra et dette hekleteppet fra drops design. Jeg har fulgt oppskriften på teppet ganske riktig som oppskriften, med en eller to små justeringer for at det skulle bli riktig til en pute.
De to sidene er heklet hver for seg, og sydd sammen etterpå.

(den rosa småblomstrede puten er fra H&M)
Jeg er en ordentlig pastell-elsker-jente, og derfor passer denne puten ekstra godt til meg! :)
Den kommer til å bli fin i sofaen og kanskje til og med ute på hagemøblene i sommer.
Elsk
 

19 kommentarer:

  1. Så herlig vårpute:-) Pasteller er et must på våren;-) De rutene var flotte!

    Klemmer

    SvarSlett
  2. Du er så flink! Pastell er så deilig!

    Jeg håper du har hatt en fin mandag og ukesstart.
    Jeg er så slått ut av pollen om dagen at det ikke er gøy en gang.
    Storgodklem!

    SvarSlett
  3. Så fine de ble:)
    Lekkert med litt pastell i disse go'værs-tider ♥

    SvarSlett
  4. Nææh, så fin pute :-) Flink du er, wow! Har lyst til å lære meg å hekle! (men blir så hissig på heklenåla...)

    SvarSlett
  5. Så lekker!
    Jeg blir skikkelig glad av slike farger :) - tror nesten jeg må lage noen pastellputer selv. Herlig inspirasjon hos deg!

    SvarSlett
  6. Nydelig pute i herlige farger. Jeg er akuratt som deg: Jeg elsker pasteller!!!!!

    Ha en fin uke

    SvarSlett
  7. Det var en lekker og vårlig pute!!!

    SvarSlett
  8. Nydelig pastell hekling... Virkelig sommerlig og flott..

    Ønsker du å være med å vinne gavekort, velkommen til bloggen min =)

    Ønsker deg en fin vårdag

    Kerstin

    SvarSlett
  9. Så utrolige flotte farger på puta. Den var kjempefin!

    SvarSlett
  10. Nydelig pute med herlige farger!
    Klem

    SvarSlett
  11. Ja, pastell er herlig, og jeg har også fått pastell-dilla nå om dagen! Men det går i Barbie tøy her da, til barnebarnet som fyller 6 i mai! Nydelig pute du har heklet!

    God helg til dere, og riktig god Påske!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  12. Superlekker pute og en herlig blogg :)
    Legger meg til som følger jeg, for her vil jeg titte innom igjen...
    En finfin påske til deg :)
    Klem Pauline

    SvarSlett
  13. Dette var nydelig! Så flink du er. Ønsker deg god påske og lykke til!

    SvarSlett
  14. Såååå nydelig den hekleputen var!! :)
    I like it!

    Stor klem

    -Ida-

    SvarSlett
  15. Kjempeherlig pute - me love!! :)

    Påskeklem :)

    SvarSlett
  16. Kjempefine!! Så nydelige farger:-))))
    Likte puta di så godt!!
    God helg!!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails