♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

torsdag 1. mars 2012

Heklet stjerneteppe


Titter innom før kveldsvakt med et lite hekleprosjekt jeg har holdt på med en stund nå.
Google er kjekke saker, og her fikk jeg inspirasjon til å hekle et stjerneteppe. Jeg så nemlig på denne bloggen et stjerneteppet til baby. Men jeg ønsket et til meg selv i sofaen min. 

Entusiastisk og med masse pågangsmot gikk jeg igang med heklenål nr 3,5 og babyull. (!)
Men entusiasmen og pågangsmotet forsvant fort. Stjernene i seg selv gikk veldig for å hekle, men når jeg innså hvor mange små stjerner jeg faktisk måtte ha for å få et passe stort teppe, så ble jeg litt tatt på senga. Dette var et mye større og tidkrevende prosjekt enn hva jeg hadde forestilt meg. Så iveren dalte...
Det tok litt tid å bli ferdig med de over 100 små stjernene, men ferdig ble jeg.


Selve teppet er sekskantet og er satt sammen av mange mange små stjerner.
Teppet valgte jeg å holde i hvitt.
Stjernene er sydd sammen hjørne mot hjørne og selve kantingen rundt hele teppet betstår først av en runde fastmasker og deretter en runde staver. Noe som gjør seg veldig godt syns jeg.


Teppet ble ikke så stort som jeg hadde tenkt, derfor henger det over sofaryggen som pynt.
Og kanskje det til og med kan brukes som et lite babyteppe den dagen det bestemmer seg for å komme en ny baby i hus. Men det er ikke helt enda.  :)
Hvis jeg hadde tenkt meg om en gang til, så hadde det nok vært bedre å brukt en større heklenål og et tykkere garn... :) Så det er et lite tips hvs det er noen andre som faller for fristelsen til å prøve på det samme teppet :)


For å gjøre hele historien litt bedre, så endte jeg med å lage 12 stjerner for mye. Istedenfor å lage 50 nye stjerner til nok en omgang på teppet, så ble det laget to små heklebrikker. Laget på akkurat samme måte som teppet, bare i lite format. Ganske så søte de også.

Litt svart maling har også kommet i hus, på hva viser jeg en annen dag :)
Ha en fin dag!


10 kommentarer:

  1. Så stilig!!
    Regner med at det tok tid ja!
    Men greit når man er ferdig og får et så lekkert resultat da:)

    God dag! KLEM

    SvarSlett
  2. Å, et slikt et vil jeg også ha:-) Men... orker jeg å lage det da?;-) Det er jo en heelt annen sak. Men teppet ditt ble jo bare nyydelig!

    Klem

    SvarSlett
  3. So flott teppe! Kan tenka meg at da tok litt tid..flinke du :)

    Ønske deg ei toppers helg!

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  4. Nydelig!!Alt du hekler er såå lekkert! Tror ikke jeg har kommentert før, men leser bloggen din fast:)Inspirerende, er du!

    SvarSlett
  5. Det var lekkert! Sånn kunne jeg tenke meg også... når jeg får baby vel og merke :)

    Ønsker deg en finfin fredagskveld, her er cavaen poppet og jeg har inntatt hjørnet i sofaen med Nala og mannen.
    Klem og smil

    SvarSlett
  6. Det var et nydelig teppe! Flink du er :)

    SvarSlett
  7. Det ble jo kjempefint! Kjenner meg så igjen med å sette igang med stort pågangsmot, men legge bort hele prosjektet halvveis.. å strikke har jeg sluttet helt med, klarer ikke å ta meg selv i nakken til å fullføre de prosjektene;) Men hjelper jo meg tykt garn og pinner da ;D

    Ha en finfin fredagskveld!

    SvarSlett
  8. Såå flott:):)Flink du:)

    SvarSlett
  9. Så flott teppe! Litt av en jobb du har hatt,
    Klem

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails