♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

lørdag 31. mars 2012

Heklet påskepynt.

Jeg har helt klart heklet den kuleste og muligens også den rareste påskepynten ever. 
Siden påsken er rett rundt hjørne og jeg fremdeles er like glad i å hekle, så fikk jeg i år som i fjor satt meg ned å heklet litt påskpynt.
I fjor heklet jeg egg, i år har jeg heklet kyllinger.
Og de er bare så kule!


Kyllingene har jeg heklet i diverse bomullsgarn, og jeg har brukt heklenål nr 3 og 3,5.

Nå henger kyllinger i duse pasteller på grener fra egen hage. 
Grenene har også fått litt pynt i form av heklede påskeegg laget i fjor, og små egg fra GG. 
Oppskriften på kyllingene har jeg funnet her.



Krakken har tidligere vært hvit, men med en liten 2 åring i hus som bruker den flittig, så har den lenge vært litt flekkete og stygg. Derfor har den fått noen omganger med herlig turkis/grønn/aqua farge. Fargekoden er fått inne hos hjertero. :) Lekkert! 

Fortsatt god helg :)

15 kommentarer:

  1. Hehe, så søte de ble da :)
    Du kommer nå på det du Janne :)
    Koselig påskepynt i allefall!!

    Riktig god påske! KLEM

    SvarSlett
  2. Sø fine! Det var jommen meg en bra ide!

    SvarSlett
  3. Så utrolig søte de var!!
    Du er så flink ♥

    SvarSlett
  4. Så SØTE! Kjempefin påskepynt:) Og puta under her var heilt nydeleg! For litt sidan gjekk eg til innkjøp av bomullsgarn i pastell, og skal lage pute av det. Men hos meg går det i strikking:)
    Ha ein strålande kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  5. Hei på deg.
    Så søte!!!
    Disse må nok testes ut ;)
    Ønsker deg en riktig fin fin påske.
    Klem, Monica

    SvarSlett
  6. Kjempesøte påskekyllinger:D Liker sånne småprosjekter:)
    Ikea krakken her hjemme har også fått en kjapp overhaling med maling og tapet i helgen;)

    Ha en finfin helg og start på påsken!

    SvarSlett
  7. Kjempe søte kyllinger!!! God påske!! Klem

    SvarSlett
  8. Så kjempelekre dei var :) Ha ei vakker påske! :) Godklem :)

    SvarSlett
  9. hei på deg!!
    for noen herlige påskekyllinger du har heklet!!! bare så søte!!!!
    fin kveld til deg:-)

    Klem Fru Samuelsen

    SvarSlett
  10. utrolig søte ;) du er flink med heklekroken!

    SvarSlett
  11. Haha, UTROLIG tøffe kyllinger!! :)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails