♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

fredag 24. februar 2012

Gangen - Del 1.

Endelig får jeg rota meg til å vise bilder fra gangen vår som jeg har snakket om i en evighet nå. 
Vi begynte på jobben i sommer, og først etter jul fikk vi ferdig de siste listene. Vi mangler en bitteliten ting enda, men det kommer nok på plass snart.

Så her er del 1 av bildene fra gangen vår.

(Bilder i motlys, ikke alltid like lett)
I Sommer begynte vi på jobben med å bygge nytt inngangparti på huset vårt. Og det står så og si ferdig nå, både innvendig og utvendig. 
Jeg ser at jeg ikke har lagt ut noen bilder av utsiden av det heller, så mot våren skal jeg får gjort det også!
Trykker dere her kan dere se hvordan huset vårt så foran ut tidligere.
Vi har nå bygd et mye større og mer praktisk inngangsprati. 
Nydelig inngangsdør med overlys over for å slippe inn mest mulig med lys!


For å få plass til den takhyden vi ønsket oss, måtte vi legge gulvet litt lavere enn det gamle, så her er det kommet to trapperinn. Null problem for oss nå, men såklart upraktisk når vi blir gamle en gang. Men det får vi bekymre oss over når den tid kommer.
De nye veggene har fått mdf, mens de gamle veggene har fått beholde sin orginale panel. Fargen vi har brukt heter Morgendis og er en herlig dus lys grå farge. Kjempelekker sammen med hvite lister! 
Taket er også i mdf og malt med Shipolin maling, slik at det fikk en enorm lekker glans. Snak om høyglans! og det må jo være en drøm å vaske også :)
Lysekronen i taket er kjøpt i nettbutikken  Carolines butikk, og den kan dere leser mer om her i et eget innlegg. 


Høyest på ønskelisten sto octagon fliser i svart og hvitt. Jeg hadde sett det for meg lenge lenge, men vi hadde problemer med å finne flisene, og ikke minst en str som jeg syns ble bra. Flisene fant vi til slutt i Danmark, og vi har vært superfornøyde helt siden vi fikk dem lagt. Les mer om flisene våre her
Det er kanskje ikke så praktisk med hvite fliser og småbarn, men gud å lekre de er! Og det er det virkelig verdt! :)


På den ene siden har vi skyvedører fra garderobemannen. Helt hvite, enkle skyvedører som vi har tapetsert med verdens fineste tapet! En hvit og lyseblå stripete fra Borge. Tapet fra "New Classic" kolleksjonen. Og den er bare så utrolig fin!! 
Fordi vi hadde skråvegg måtte vi bygge ned litt vegg over skyvedørene. Men her har vi tapetsert over dørene også slik at det blir som om en hel vegg er tapetsert. Bak skyvedørene er det garderobeskap fra ikea.
Kjempepraktisk og deilig å få stuet vekk alt rot som sko og jakker.


På den andre veggen står sminkebordet jeg har arvet fra min mormor. Samme serie som det gamle skapet jeg har i stua, og jeg har beiset det på samme måte for å få det mørkebrune utseende. Hvordan kan du lese her.
Et virklig vakker møbel som ikke bare er kjekk til oppbevaring av diverse, men som virkelig er et smykke i gangen.

Den gamle delen av gangen viser jeg dere i del 2 :)
Stay tuned
Kanskje kommer det bilder om ikke lenge :)
God helg til dere alle!

Mine to hjerter er på hytta, og jeg har jobbehelg, både fredag kveld, lørdag kveld og søndags morgen, så snakk om å ødelegge helgen! Men men, jeg får kose meg hjemme allikevel :)
Det betyr at jeg har hatt noen dager fri nå, hvor jeg virkelig har fått kreativiteten frem og ferdigstilt noen prosjekter, både med garn og med malingskosten.
Viser dere snart :)


18 kommentarer:

  1. ÅÅååå, gud, nå ble jeg misunnelig!!!
    Likte ALT ved gangen deres!
    Så herlig med den takhøyden da, og det vinduet over døren gjorde seg skikkelig!
    Og den stripete tapeten- dååån :) LIKER!!!!

    Tror jeg hadde flytta i gangen, om jeg hadde hatt så fin gang :)) God vakt på jobb! KLEM

    SvarSlett
  2. Det var utrolig fint :) Gratulerer med ny og lekker gang!

    god helg til deg og dine!

    SvarSlett
  3. Så fint! Likte spesielt godt tapeten, den var jo helt nydelig :)
    God jobbhelg! Klem :)

    SvarSlett
  4. WoooooWW! Her snakker vi nydeleg gang! Nesten litt herskapeleg:) Likte alt eg! Trappa, lysekrona, tapeten, flisene..for ikkje å snakke om det gamle sminkebordet! Nydeleg!:)) Vi er nesten ferdig å pusse opp vår gang også, men no veit eg ikkje om eg tør å vise bilder, for den blir meget simpel i forhold til din ;)
    Ha ein super dag søte deg!
    Klem:)

    SvarSlett
  5. Utrolig flott gang!
    Elsker tapeten :) OG gulvflisene :)
    Ønsker deg en fin jobbehelg.
    Klem Anette

    SvarSlett
  6. Dere har jammen fått det fint, Janne. Superflinke.

    God helg til dere alle. Klem.

    SvarSlett
  7. Ååå så lekkert,herlige lyse farger.
    Kjempefin tapet også og skjenken var
    knall.
    God helg fra Mette.

    SvarSlett
  8. Det ser skikkelig rålekkert ut :) Flinke dere er :) Anja

    SvarSlett
  9. Hei søteste!
    Åh så nydelig det var! Flisene og tapeten og allee de vakre detaljene! For en jobb, men akk så vakkert!

    Fabelaktig fredag til deg.
    Her skal nye gardiner henges opp og pizza som skal bakes :)
    Stort smil fra meg

    SvarSlett
  10. For en hærlig gang♥Nyydelig :)

    SvarSlett
  11. Så ljust och fräscht :)
    å missa nu inte......

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    Förra veckan var det 109 fina bloggar :)
    De e kul att vara med
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvarSlett
  12. Så fantastisk fint det har blitt!!! I LOVE!!! Farger, tapet, gulv, møbler, ja hele rommet. HERLIG!!

    Håper du får en ok helg, selv med masse jobbing. ;)

    SvarSlett
  13. WOW for en gang! Den var utrolig lekker!

    Ha en kjempefin helg :)

    - Marianne -

    SvarSlett
  14. Så flott gang!! Lyst og luftig. Nydelige fliser og den toalettkommoden var super fin!
    Klem

    SvarSlett
  15. Så fint det har blitt, Janne! Deilig med så åpen og lys gang :)
    Klem

    SvarSlett
  16. Wow, for en lekker gang!!! Så flinke dere har vært. Kjempeflott! :)

    SvarSlett
  17. Hei! Jeg skal bestille slike fliser på kjøkken og i gang. Jeg lurer på om du bestilte 31 x31 cm, og om de er matte eller blanke? Håper på svar:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :)
      Ja vi bestilte den str som du sier der. De er matte. Vi er foreløpig veldig fornøyd med de. Eneste minuset er et under overflaten er det brun farge, slik at hvis det skulle bli et hakk i de, vil det bli veldig synlig. Men det har vi klart å unngått foreløpig.

      Lykke til med valget!

      Slett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails