♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

onsdag 18. januar 2012

Jeg ♡ skjerf

Jeg har en hel skuff full med heklede halser og skjerf som jeg har laget til meg selv. Endel har jeg vist frem her, og noen av skjerfene jeg har laget finner du bla. her
Jeg er kjempeglad i det meste av det jeg har laget, og skjerfene er i stadig bruk.
I det siste har jeg allikevel savnet noen skjerf som ikke bygger så mye i halsen, men allikevel blir langt nok i endenen. Slike skjerf er gode å ha innendørs, og jeg må ha slikt på meg om vinteren, selv inne i huset.
Med heklingen syns jeg det har vært vanskelig å få til, men nå har jeg fått laget et knippe av akkurat slike skjerf.


Et av skjerfene er laget etter inspiasjon fra de nydelige skjerfene som Gøril lager. 
Dette ble opprinnelig begynt på til meg selv, men endte med å bli gitt bort i julegave til svigermor. Jeg har planer om å strikke et til meg selv også!
Skjerfet er strikket i Alpaca og er derfor herlig og mykt! Skjerfet er holdt i grått, og den hvite lille pyntekanten er søt, men ikke for dominerende 

Et annet skjerf jeg har laget og som er havnet i min egen skuff er nok et strikket skjerf. Laget etter samme prinsipp som det over, men er strikket i Alpaca boucle fra Drops Design, og må være det mykeste garnet jeg har kjent! Skjerfet er så MYKT!  Og er pyntet med en veldig enkel svart kant.
Dette er en stor favoritt hos meg!


Jeg strevde litt med å få til et likt type skjerf med heklekroken, men tror jeg har funnet noen gode løsninger.
Dette skjerfet er heklet i hullmønster og er også et av de som har havnet i min egen skuff. Mulig det også kommer i Epla butikken min etterhvert.


Det er heklet i Nepal garn fra Drops, og kantet med en blondekant i hvitt.
Dette skjerfet er minst like fint som sjal, og kan brukes som begge deler ettersom hva som passer for anledningen.
I tillegg har jeg heklet nok et skjerf. Nok et skjerf i grått og i hullmønster, men mindre. Heklet i Alpacagarn og er også deilig å mykt. Pyntet med en litt mer avensert heklekant i form av lm og små picoter.


Snart å finne i epla butikken min det også!

God onsdag!
Jeg skal snart avgårde på avdelingsmøte på jobb.

9 kommentarer:

  1. Nydelige skjerf! Kjekt å kunne lage de selv.
    Likte spesielt det med hullmønster og hvit blondekant :)
    Tipper svigermor også ble fornøyd med sin julegave :)
    Ha en fin onsdag!

    SvarSlett
  2. Utrolig fine alle sammen! Du er kjempeflink!

    SvarSlett
  3. Du er så flink!!
    Likte veldig godt det grå strikkede med sort kant ♥
    Jeg er og helt avhengig av skjerf nå på vinteren:)

    SvarSlett
  4. du haaaaaaaar så mange fine kreasjoner!! elsker lampeskjermen i noen innlegg lenger ned!! <3
    godt nyttår til deg og dine! og gratulerer så mye til sjarmisen som var 2 år i romjula også!!

    klem!

    SvarSlett
  5. Kjempefiiine skjerf!
    jeg virkelig elsker skjerf selv :)
    Strikket meg ett i Puno før jul.. loooove it!

    klem jatte:)

    SvarSlett
  6. Du er så flink!
    Har lyst på sånn skjerf :) Kanskje jeg skal bestille ett av deg

    Happy lillelørdag til deg!
    klem og smil

    SvarSlett
  7. Så nydelig sjal du har laget!
    Rett før jul strikka jeg meg et sjal i alpaca bouclè - et helt fantastisk mykt garn! Min nye favoritt - så mykt og deilig :)

    Jeg har lagt meg til slik at jeg kan følge med her hos deg.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  8. Oi, så mange fine skjerf! Jeg går også konstant med noe i halsen på denne årstida :)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails