♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

søndag 8. januar 2012

Hekling og interiør

Nytt år og nye hekleprosjekter. 
Heklingen er blitt en kjempestor hobby og herlig avkobling for meg i hverdagen. Jeg koser meg når jeg kan sette meg ned med hekletøyet/strikketøyet om kveldene og koble av fra jobb og alle andre oppgaver dagene byr på. 


Og denne gangen har jeg kombinert heklingen og interiør.
En ny heklet lampeskjerm har kommet ut av et nøste med restegarn, og en stor heklepinne. Superenkelt og gange så fin.

Lampefoten har jeg fått av mormor, opprinnelig brun og malt hvit. Lampeskjermen er en gammel skjerm fra ikea fra jenterommet da jeg var 16, og har nå fått ny heklet drakt.
Garnet jeg har brukt er noe restegarn jeg hadde liggende: naturgarn fra Viking, nål nr 9 og oppskriften ble til etter hvert som jeg heklet rundt skjermen.
Veldig veldig enkelt!
Og fargen måtte bli grå, rett og slett fordi det er en farge jeg er litt småforelsket i for tiden.


Deilig når gamle ting blir fornyet og får nytt liv, og deilig når mitt fantastisk store garnlager blir hvertfall 1 garnnøste mindre :) For det er STORT! (nesten litt flaut stort)


Håper på å kunne blogge litt i det nye året.
God søndag

15 kommentarer:

  1. SÅ fin den var!☺
    Hekle har eg enno ikkje prøvd meg på, men er begynt å strikke litt ENKLE strikkeprosjekt☺

    Grått er ein favoritt hos meg og☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  2. Kjempefin lampeskjerm:)

    Ha en fin søndag:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  3. Hei....
    Så fiiiiin. Kunne du fortelle litt oppskrift?


    NinaMerete

    SvarSlett
  4. Kjempefint ! Du er veldig flink.
    Skulle ønske jeg vare like flink ;)
    Ha en fin søndag videre.

    SvarSlett
  5. Hei hei Janne:)
    Så fin lampen din ble ♥
    Du er så flink med heklenålen:)

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  6. Lekker!! Så flink du er:)
    Klem

    SvarSlett
  7. Kjempefin! du er så flink!

    Ha en fin kveld,
    Klem Jatte♥♥

    SvarSlett
  8. Det ble en kjempefin lampeskjerm :) Det er gøy å kombinere hekling og interiør.
    Klem fra Fru Strøm

    SvarSlett
  9. Så flott lameskjerm du har heklet, den var fin og søt. Ps...er så fornøyd med sjalene er bestilte hos deg. Nydelige!

    SvarSlett
  10. Hei.
    Så tøff og lekker lampeskjerm,fin farge også. :)
    Klem M

    SvarSlett
  11. Åå, du får gjort det du!
    Jeg har tre slike skjermer liggende MED garn som er tenkt til samme oppdrag! Bare tar litt tid å få ut heklefinger'n, hihi!

    Klem

    SvarSlett
  12. Hei, liker veldig godt pulsvantene som er avbildet øverst på forsiden av bloggen din:-) Har du mulighet for å dele litt på oppskriften her? Mvh charlotte

    SvarSlett
  13. Hei :)
    Dessverre så har jeg ingen oppskrift på de pulsvantene i headeren min. De er egenkomponert, men jeg var ikke smart nok til å skrive ned oppskrift på dem. Kanskje jeg faktisk må prøve meg på de en dag, slik at jeg kan lage meg en oppskrift.
    Hyggelig at du likte de!

    Janne Merethe

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails