♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

mandag 7. november 2011

Strikk til barnehagen.

Jeg elsker å bruke strikka eller hekla plagg til Noah. Mamma strikker ullgensere, bukser og luer, jeg hekler luer og nå har jeg også strikket en god og varm hals som han kan bruke i barnehagen.
Halsen er en såkaldt trekanthals og er ganske liten, og klumper seg lite. Derfor passer den perfekt under barnehagedressen som et lite skjerf.
For de som går i barnehage hvor snorer og skjerf er forbudt pga kvelningsfare, så er også dette skjerfet kjekt.


Halsen er strikket etter eget hode, men etter inspirasjon fra andre. Jeg har sett slike halser mange steder, og har selv laget slik til voksen tidligere.
Noah sin hals er strikket i dobbel tråd med alpaca og er derfor veldig god og myk.

Disse halsene er rett og slett ganske så geniale. Man strikker et rekatangel eller kvadrat, bretter på midten og har det rundt halsen som en liten trekant.
På halsen til Noah sydde jeg på knapp i nakken for å feste sammen, men allerede har jeg erfart at det letteste bare er å dra den over hodet. Så knappen blir nok mest bare til pynt.
Foran kan man jo også pynte med knapper, jeg har både bil- og bamseknapper i samlingen min, men jeg tror Noah sin hals skal få lov til å være akkurat så enkel som den er nå :) 


Deilig å kunne komme med et lite håndarbeidsinnlegg igjen. Jeg strikker og hekler nesten konstant, men mye er på bestilling og blir derfor ikke vist frem.
Men jeg holder på med litt av hvert på pinnene om dagen, så kanskje noe mer også kommer frem her på bloggen :)
Jeg er hjemme med syk Noah i dag, hvertfall frem til kveldsvakt halv 3.
God mandag!


EDIT: Lik hals ligger ute til slags på bestilling i Epla butikken min. Velkommen inn!

9 kommentarer:

  1. Kjempefin hals, og gutt!:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Den var skikkelig fin!

    Koselige bidler :)

    Fabelaktig uke til deg og dine!
    Klem

    SvarSlett
  3. Så fin den var! Dette var noe selv jeg kunne har greid å lage! Jeg er ikke så god på dette med strikking, men denne fikk jeg lyst til å lage til mitt lille barnebarn. Takk for supert tips.
    Klem fra Bente

    SvarSlett
  4. Kjempefin! Hvor mange masker la du opp og hvor stor ble den før du brettet den?
    Karina:)

    SvarSlett
  5. Herlig strikk - så masse fint å lese hos deg!
    Lekker ny lampe, spennende med NY og de strikkede "klærne" til telusene lekkert!

    Ha en fiiiin kveld!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  6. Den var nydelig, og passert perfekt til nydelig gutten.

    SvarSlett
  7. Hei Janne Merethe!
    Nå er det lenge siden jeg har vært på besøk hos deg, men det var hyggelig å se at du fremdeles blogger!

    Halsen til Noah var kjemepfin! Jeg skal lage hals til meg selv nå, og trenger gode ideer!

    Ønsker dere en fin november!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  8. Hei Karina:)
    Kjempekoselig at du likte halsen jeg har laget.
    Jeg la opp 48 masker med dobbel tråd og selve halsen ble ca 28 cm høy og bred. :)

    Janne Merethe

    SvarSlett
  9. for et lekkert skjerf:) kjekt med hjemstrikk til de søte små :)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails