♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

mandag 14. november 2011

Hjemmelaga skjerf.


Nå er det allerede blitt midten av november, og selv om dagene har vært milde i det siste, kjenner jeg at det nå kjølner til. Da er ull et must for meg!

(oj oj, jammen blei det noen bilder av meg selv her inne også! Men det er jo best å se heklinga "live")

Jeg er en ordentlig frysepinne og gode og varme klær er helt nødvendig for å overleve kalde vintere!
Derfor er det så gøy å kunne hekle og lage meg mine egne hjemmelage skjerf eller sjal om du vil, for de kan jo brukes til begge deler.
Det første er laget i duse farger i beigetoner, offwhite og lys grå/blå. Og det er laget i mitt absolutte favorittgarn! Eskimo fra drops design! Bare elsker elsker det.


I tillegg har jeg laget meg et herlig skjerf i rosa. Nydelig garn, også fra drops design. Det herlige garnet Nepal, litt alpaca og resten ren ull. Litt tynnere enn eskimogarnet, men mykt og deilig og i de herligste farger. Så lekkert det også!

Så nå er det ingen fare for at jeg ikke skal klare å holde meg varm til vinteren, i tillegg har jeg vært ute på shopping i dag og handlet både vintersko, parkas og garn til en ny strikkahals til meg selv. Jippi :)
God mandag ♥


16 kommentarer:

  1. Så utrolig flink du er! Disse så deilige ut! Jeg er helt hekta på skjerf/sjal for tiden, så jeg skulle nok kanskje ha lært meg å strikke de selv.. :) Likte så godt barnehagehalsen du hadde laget, også! Så skikkelig deilig ut! :)

    Mandagsklem til deg! ♥

    SvarSlett
  2. Så nydelige skjerf du har laget! Kjempelekre farger!

    Ønsker deg en ny fin uke!
    Klem fra Bente

    SvarSlett
  3. Så fine skjerf du lager! Imponert :)
    Selv er jeg helt avhengig av skjerf. Går sjelden ut døren uten. Pynter opp antrekket gjør det også.

    Fine bilder av deg også forresten :)
    Ha ei fin ny uke!

    SvarSlett
  4. Nydelig! Du er så flink!

    Fabelaktig start på uken til deg :)

    SvarSlett
  5. Gode skjerf er alfa og omega. Ett hint til meg selv om å lage ett til meg selv ;) Også er det jo i tillegg tilbud på alpakkagarn fra Drops frem til 31. desember - så det trenger jo ikke å bli dyrt heller ;)
    Hørte at guttene våre kanskje skulle en tur i eventyrfabrikken med bestemødrene denne uka :) Skulle ønske jeg kunne bli med istedenfor å skrive oppgave ;P
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  6. Så fine de var ♥ Du er så flink!
    Viktig med gode og varme klær fremover nå ja;)
    Jeg er og helt avhengig av skjerf;)

    Ha en fin kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Så herlige! Du er så flink til å strikke til deg selv - jeg har en tendens til bare å lage gaver..... Ikke alltid like praktisk :p

    SvarSlett
  8. Så fint!! Og nestenhelt likt et teppe jeg begynte på ifjor(?) som ser ut til å bli liggende å samle støv enda et år...;)
    Det er ikke halvferdig, men alikevel for stort til å bruke som skjerf, og å rekke opp igjen er ikke noe alternativ, hihi;)

    Lekkert var det ihvertfall!

    Nyt kvelden!
    KLEM

    SvarSlett
  9. Kjempeflott sjal. Liker å hekle jeg også. Har du oppskrift?
    Hilde Kristin

    SvarSlett
  10. Takk for koselig kommentar om Tildaen min!
    Så fine sjel du har lagd deg. De så utrolig gode ut og herlige farger!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  11. Hei hei!

    Ta en liten tur inn på Livs Lyst nå for å se hva du har vunnet i feiringen av Gårdsjakten ;O)

    Send meg også din adresse på min mail: lifehere@hotmail.com

    Liv

    SvarSlett
  12. Hei Kristin. Takk for hyggelig kommentar.
    Når det gjelder oppskrift så finner du en veldig lignende jeg har brukt her inne: http://hildebjorg.blogspot.com/2011/05/mnster-pa-hekla-trekantsjal.html
    På det rosa sjalet mitt har jeg brukt samme oppskrifta, bare at jeg har hekla 2 staver i hver stavgruppe istedenfor 3.
    Håper dette var ok.
    Lykke til med heklinga :)

    Janne Merethe

    SvarSlett
  13. hei ønsker deg god jul på forhånd og du kan sjekke denne sidenfor julebord. det ville være en flott kveld ...

    SvarSlett
  14. så utrolig flink du er:) jeg har prøvd meg på å hekle bestemor lappe teppe,men jeg ga opp.dette står det respekt av.

    SvarSlett
  15. Vilka vackra sjalar!! Jag föll självklart pladask för den översta & ställer mig gärna i kö för en bestilling når du tar opp sådane ;)

    Goda klemmer
    //SEssan

    SvarSlett
  16. Så flink du er til å hekle!! Masse god inspirasjon. Takk for det! Stikker snart innom igjen. Hilsen mariann

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails