♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

fredag 13. mai 2011

Kopper og kar


Gamle og nye kopper og kar finner stadig veien hjem til oss. Etterhvert må jeg vel kanskje begynne å innrømme at vi har litt for mye her i huset vårt. 
I det siste har noen nye kopper og tallerkener kommet inn i hjemmet vårt. Noe arvegodt og noen nye.
Snille mormor skal flytte fra stort hus til leilighet og det medfører naturligvis endel rydding. 
Da er det godt at hun både har det ene og det andre mellom kassene som hun skal kvitte seg med, ting som jeg finner utrolig sjarmerende og som får en ny plass under vårt tak her hjemme.

Som f.eks søte hvite kopper og herlig grønn skål fra figgjo. Og andre skåler med blomstermotiv.
Sausnebb kommer fra fretex men har også fått en plass hos oss.

I tillegg har mormor, snill som hun er, startet å samle på et lite kaffeservise til meg. Nemlig PIP! Og jeg er jo såklart forelsket! De søteste små koppene.
GG - samlingen min har også blitt litt større, både med lattekopper, tallerkner og melaminservise etter danmarkstur i helga, og besøk på fineste møllegården.


****************
Oj allerede over en uke siden forrige innlegg. Med sykdom hos meg og en pc som ikke fungerer så bra, har det blitt lite blogging. Og sånn er det bare noen ganger.
Håper på å få litt tid og overskudd til litt blogging i helga :)
Tusen takk for alle de fine kommentarene på innlegget om spisestua vår!
Dere er virkelig gode! :)
Men...  Jeg har fått mail om kommentarer som er kommet inn på innlegget under her, men de vises ikke. Og det står  heller ikke at det er kommet flere kommentarer under innlegget. Litt kjipt syns jeg! men men, det ordner seg kanskje etterhvert.
Ha en fin helg!


10 kommentarer:

  1. Blogger har litt problemer for tiden, vet jeg - det løser seg sikkert snart :) Fine skatter! God helg :)

    SvarSlett
  2. Mange som har prob med blogger-innlegg og kommentarar er vekke.

    Kjekt å få slike fine ting☺ Eg har faktisk ingen fetisj på koppar og kar eg-syns det maaange fine, men ska jo ha plass til det og☺

    Spisestua var nydeleg!☺
    Er nåke slikt eg har lyst å gjere med vårt bord også... Bra du la ut framgangsmåten☺

    Ha ei fin helg☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  3. Så herlige saker du har fått etter mormoren din, hyggelig for henne også at du "tar over" :)

    Selv har jeg kun to kopper og en bolle av PIP, foreløpig...herlig serie!

    Klem Janne:)

    SvarSlett
  4. Nydelige kopper og fat ♥ For en snill mormor!
    Og hun syns nok det er veldig koselig at tingene blir brukt hos deg;)
    Sausenebbet var kjempefint, elsker slike blomstermotiv og nydelige farger;)

    Så heldig du er som får PIP kopper, og så masse fint GG;))
    Jammen mye flott på en gang altså ♥

    Ha en fin helg!
    Kos dere og nyt den;)

    Klem Line

    SvarSlett
  5. Det er fullt opp med kopper og kar her og , men er ikke det sånn vi liker det? :) kjempeflott spisestua ble! Likte godt beis på bordplata! God helg! Klem

    SvarSlett
  6. Først av alt! Spisestua under her vart heilt nydeleg!:))
    Og for nokre herlege kopper og kar! Heilt etter min smak:))
    God helg til deg!
    Klem:)

    SvarSlett
  7. Jeg blir så glad når jeg ser du har kommet med nytt innlegg fra det fine huset ditt ♥ Nå skal vi snart begynne med påbygget og jeg klarer nesten ikke å vente til å starte med "veggen din"!

    Utrolig fine kopper og kar ♥
    Håper du får ei fin helg!

    SvarSlett
  8. Hei på deg!
    Du tar så delikate og vakre bilder, det gjør at jeg alltid kommer i godt humør.

    Så heldig du er som har fått så mye fint! Herlig!

    Håper du føler deg bedre og at formen kommer seg snart!
    Klem

    SvarSlett
  9. Elsker gammelt porselen og fajanse. Nydelig også til blomster og sausenebbet er bare så skjønt :)

    Flott GG og PIP er en favoritt her også - liker at de er så lekne og glade i fargene :)

    Og spisestuen din ble bare såååå lekkert! WOW!!

    Ønsker der og dine en flott 17. mai!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  10. Heldige deg ja, her var det masse nydelig!! Kjekt med litt nytt i skapa, lurer på kor stor samlinga vår er etter 20år?:p
    Spisestua di var blitt kjempefin og, flink du er Janne! =)
    Håper du har hatt ein fin nasjonaldag!;)
    Klem, Rakel

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails