♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

fredag 4. mars 2011

Kjøkkenkroken♥


Denne mnd er det kjøkkenet som står i fokus i Nib`s utfordring.
Vi har nok ikke så masse å stille opp med, men det er gøy og være med uansett! Vi er hvertfall veldig fornøyd med kjøkkenet vårt!


Kjøkkenet ble pusset opp i 2009 og vi valgte Lidingø fra Ikea. Benkeplaten er eikeplate, som jeg har lutet for å få en hvitere og et mer personlig preg.
Valget falt ganske raskt på porselensvask, og jeg er veldig fornøyd! Den er stor og rommer masse!

Over vasken henger smykket på kjøkkenet. 
En himalaya lampe bestilt fra Danmark. Vakker (og dyr). haha ☺

Ellers liker jeg og ha mins mulig på kjøkkenbenken. En oppusset gammel brødboks, eggekurv, en liten porselenskopp og et lys. En gammel vekt, serveringsbrett og litt pynt.


Kjøkkengrua har min kjære og jeg laget i samarbeid. Jeg kikket på bilder på google, og min kjære snekret den sammen!
Utrolig flott syns vi! ☺
Det var vår kjøkkenkrok.
For å se alle de fantastiske bidragene kan du se her
******************************

God fredag og helg!

Gode klemmer

36 kommentarer:

  1. Tusen takk for koselig hilsen snupp:):) blir jeg GLAD:)
    Så utrolig nydelig kjøkken dere har, hvitt og stilfullt:) Flott med lysekrone på kjøkkenet.
    Vi skal pusse opp badet nå, og da vil jeg ha sånne nostalgiske kraner, de er nydelige:)

    God helg!

    Klem Lise

    SvarSlett
  2. Ikke så mye å stille opp med? Jeg ELSKER det kjøkkenet!!! Har vist det til mannen en gang, og sagt at slikt kjøkken skal vi ha når vi flytter tilbake til Bergen!!!! Uten tvil :)

    God helg!
    *klemmer*

    SvarSlett
  3. Så flott kjøkken! :-) Lykke til i utfordringen.

    God helg!
    Klem Jenny

    SvarSlett
  4. Herlig kjøkken du har.
    Lykke til hos nib.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  5. LEKKERT kjøkken!
    Sikkelig koselig og lunt!
    Himalaya lamper er lekker, smykke er riktig å kalle det...

    Håper du har en fin dag.. KLEM

    SvarSlett
  6. Kjempelekkert kjøkken!!
    Klart dere har noe å stille opp med!!
    Lykke til og god helg:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  7. superfint kjøkken!! det har du god grunn til å være stolt av!
    Ha en fantastisk helg!
    Klem

    SvarSlett
  8. Syns du har kjempefint kjøkken jeg!! Liker spesielt godt lampene dine :-)

    SvarSlett
  9. Fffft, ikke så mye å stille opp med du liksom.....! Kjøkkenet ditt er kjempeflott!
    Vi valgte også porselensvask, 2 ganger faktisk, jeg er såååå glad i den!

    Lykke til og god helg!
    Klem.

    SvarSlett
  10. fy søren så fint kjøkken

    SvarSlett
  11. Hei!

    Dette var et virkelig flott kjøkken.
    Lampa var rålekker!

    Lykke til!

    Jeanette :-)

    SvarSlett
  12. Nyydelig kjøkken.. Lyst og herligt.. og elsket lampen...

    1 Gang innom her, men ikke siste..

    Følger deg videre ;-)

    Klem

    SvarSlett
  13. For et KJEMPEFINT kjøkken! Nydelig interiør og pynt!

    Ønsker deg en fin helg!

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  14. Elegant og lekkert! Og nyyydelig lampe da:)
    God helg♥
    Klem, RM

    SvarSlett
  15. Det var et nydelig, elegant og lekkert kjøkken! Kjempefint og koselig!
    :D ha en fiiiin dag ;)

    SvarSlett
  16. Vakkert kjøkken! Det er akkurat sånn jeg vil ha... Ah! vi har ikke noe kjøkken jeg er fornøyd med i det hele tatt..

    Heldige du som har mitt drømmekjøkken!

    Ønsker deg en fin fin helg!
    KLem

    SvarSlett
  17. Dere har jo bare et superkoselig kjøkken!! Klokka var nydelig. Du har sikkert skrevet hvor den er fra, men husker ikke...?! :)

    Håper du får en fin helg!

    klem June

    SvarSlett
  18. Utrolig flott!!! Så flinke dere har vært!!

    Lykke til i konkurransen!!

    God helg til deg;)

    Klem

    SvarSlett
  19. Dere har et nydelig kjøkken! :) Så absolutt noe å stille opp med :) Fin kjøkkengrue! Lykke til :)
    God helg :) Klem fra Monica

    SvarSlett
  20. Fantastisk flott kjøkken!
    Nydelige vekt og pynt - og lampen .. Lampen er bare nyyyydelig - et smykke! :)

    Lykke til i utfordringen!

    God helg-klem fra Tove

    SvarSlett
  21. Hei Janne!

    LEKKERT, LEKKERT, LEKKERT1!
    Du har ett kjempefint og stilrent kjøkken- love it!

    Lykke til,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  22. Dere har virkelig et nydelig kjøkken:) Flott bidrag til nibs utfordring! Vasken er så lekker:)

    Ha en fin lørdag,
    klem Jennifer

    SvarSlett
  23. Syns kjøkkenet deka e kjempe flott! Små lekre detalja rundt ommkring, og lampen øve vasken va utrulig fin!!

    God helg te deg og :)

    Klemmer.

    SvarSlett
  24. Eg syns kjøkenet dokkas er NYDELEG! Klart du har sjanse i utfordringa, absolutt!:)
    Masse lykke til!
    Klem:)

    SvarSlett
  25. Syns kjøkkenet deres er helt nydelig! Flott med den hjemmesnekra grua og porselensvasken. Masse lykke til i utfordringen!
    God søndagskveld :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  26. Synes kjøkkenet deres er så lekkert!! :) Spesielt detaljen med den rålekkre konglelampen over servanten! Husker godt da du fikk den ;)

    Håper dere har det fint, her gleder vi oss til pappa kommer hjem i morgen. Nå kjenner jeg at det blir VELDIG ålreit!

    Ha en fin kveld og fin uke søteste!
    klemklem

    SvarSlett
  27. Syns dere har et flott kjøkken, er glad i "rene" flater på kjøkkenet jeg også ;)

    SvarSlett
  28. Hei vennen ! ♥

    Kjøkkenet deres er rålekkert, skulle gjerne hatt det sånn selv. ♥ Du har et øye for vakre detaljer, og det vises overalt i huset deres. ♥

    Her har jeg hatt halsbetennelse og vært syk noen dager, men begynner å bli litt bedre nå heldigvis. Litt lei av alt som har med sykdom å gjøre, får jo ikke gjort noen ting og energien er på bånn. Men lysere tider i møte håper jeg. :)

    Går det bra med dere da ?

    Masse lykke til i utfordringen snuppa ! ♥

    God klem fra Anette ♥

    SvarSlett
  29. Synest de har eit nydeleg kjøkken eg!! Kjempeimponert over den heimesnekra grua:)) Jammen e de flinke;) Ein ting som du har eg gjerne skulle hatt igjen er vindu ved oppvaskkummen, kjekt å kunne sjå ut på noko meir gjevandes enn oppvasken;)

    Lykke til i utfordringa:)

    Klem frå Ann

    SvarSlett
  30. for et nydelig kjøkken:) Skjønner godt at dere er fornøyde. Pent med egge"kurven" på benken:) Ha en kjempefin uke
    klem

    SvarSlett
  31. Hei! Så nydelig kjøkkenet ditt er! vi skal ha samme type. Vårt nåværende kjøkken har en grue, litt lik din, som min mann snekret, fordi jeg, i likhet med deg, hadde sett det i flere interiørblader. Mitt spørsmål er i forhold til farge, hvordan sikret dere lik farge? og jeg ser også at du har et skap der, er det en ikea modul?
    Alle tips i forhold til denne flotte grua mottas med stor takk (her i bloggen din :-) )
    hilsen Hilde i Grimstad

    SvarSlett
  32. Hei Hilde ☺
    Takk for så hyggelig hilsen her inne! ☺
    Vi er veldig fornøyd med kjøkkenet vårt, og snille mannen min som snekrer sammen de flotteste ting etter mine ønsker.
    Når det gjelder farger så prøvde jeg og kontakte ikea i forhold til fargekode, men det visste ikke de personene som jeg snakket med, så jeg gjorde det ganske enkelt og tok med en av skapfrontene i en malingsbutikk og fikk med meg lik farge hjem ☺

    Litt usikker på hvilket skap du mener her?
    Hvis det er over du mener så er det ganske enkelt mannen min som har bygget en modul, også har vi satt en skapfront over åpningen til ventilatoren bak. Bilder finner du hvis du kikker her: http://janneslillested.blogspot.com/2009/09/dagens-maleprosjekt.html

    Håper det var til litt hjelp ☺
    Ha en fin helg
    Klem Janne Merehte

    SvarSlett
  33. Hei Janne!
    Kom over bloggen din etter å ha søkt etter noe heeelt annet enn kjøkken, men ble sittende å bla og kose meg her. For en utrolig koselig blogg du har!
    I går kjøpte vi oss rekkehus (hurra!) og skal pusse opp kjøkkenet. Lå i går kveld og tittet og tegnet, og ble litt paff da jeg så bildet av ditt - for det har jo alle detaljene jeg ønsker meg! Kjempelekkert er det!
    Så, jeg har et par spørsmål til deg.. Kan du fortelle meg hvor vasken din er fra? Fant en i går, men skulle gjerne hatt dobbel - som din... Budsjettet vårt (og fordi vi liker det veldig godt!) sier at vi også skal gå for Ikea-kjøkken. Lurer også på om dere har noen gode tips til oss for å lage kjøkkengrua? Og benken din var også helt utrolig lekker, perfekt farge! Du skriver du har lutet den, hvilken lutfarge har du brukt?

    Nå ble det veldig mange spørsmål fra meg her, men jeg ble altså helt i ekstase over disse bildene - de er som tatt ut av mitt hode i går kveld! ;)

    Tusen takk for inspirasjonen så langt, jeg fortsetter å kose meg i bloggen din!!

    Klem fra Marte

    SvarSlett
  34. utrolig fint kjøkken, benkeplata ble kjempe fin,har du kjøpt den på ikea å? måtte du behandle den etter du lutet den??

    SvarSlett
  35. Nydelig kjøkken ;O) Vi har nettopp renovert kjøkkkenet vårt med samme innnredning, LOVE IT ;o)))
    Fin helg til deg ;o))
    Klemmer Elisabeth

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails