♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

torsdag 10. mars 2011

Chocolate chip cookies!


Jeg vet at jeg har skrevet om disse kjeksene før. Men i dag har jeg bakt dem på nytt, og de er bare så utrolig gode. Så da deler jeg dem igjen!
Oppskriften har jeg opprinnelig funnet hos smineset. Men her kommer også oppskriften hos meg for dem som har lyst til å bake dem.

Chocolate chip cookies

200 g myk margarin
2 dl sukker
2 dl brunt sukker
5 dl hvetemel
2 egg
1 ts salt
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
200 g kokesjokolade


Bland alt det tørre sammen. Ha så i margarinen og smuldre den inn i det tørre. Rør i eggene og til slutt den grovhakkede sjokoladen.
Stekes ved 180 grader, midt i ovnen i ca 10 -12 min.
Jeg pleier å ha kun 5 kaker på hvert brett slik at de blir runde og fine. Lag små "klatter" på bakepapiret. Jeg bruker en mellomting mellom teskje og spiseskje. De smelter ganske godt utover nemlig.


Nå.... Sett deg ned og...
Nyt!

Ha en god dag!
Tusen takk for alle søte ord dere legger igjen. Og takk for hvert besøk dere unner bloggen min!
Godklemmer

15 kommentarer:

  1. Hei berta!
    De cookiesene så helt nydelige ut - den oppskriften der må definivt prøves ut!

    Ønsker deg en fin fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  2. De kjeksene så utrolig gode ut. Skal absolutt prøve den oppskrifra til uka!
    Ha en fortsatt fin dag :)

    SvarSlett
  3. Sjokolade sier man jo ikke akkurat nei takk til :)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. nam elsker slike cookies, og baker det jevnlig,neste gang skal jeg prøve denne oppskriften, takk for tips:)

    SvarSlett
  5. De kjeksene ser kjempegode ut!
    Må teste de selv en dag, takk for at du deler oppskriften med oss!

    Ha en finfin kveld!
    Klem Linda

    SvarSlett
  6. Da jeg nettopp har kjøpt Kitchen Aid, og er gira på å bake, så spørs det om ikke jeg må prøve meg på disse kjeksene- de så nydelige ut!

    Ønsker deg en fin kveld videre :-)

    Klem!

    SvarSlett
  7. Nammm.. må si jeg ble fristet nå! :)

    SvarSlett
  8. holymoly de så gooooe ut! flink på kjøkkenet også...! jeg gir meg over;o)

    SvarSlett
  9. God formiddag!

    Takk for flotte ord inne hos meg,
    Jeg har noen fargekoder som jeg liker godt å bruke:

    S0520-B10G og S 0520-B50G

    De har begge mye lyseblått i seg, men den siste er nok en av mine favoritter da det er noe grønnt i den også slik at den tipper over til det turkise :)

    Jeg blander selv en del farger også, så mye av det turkise du ser hos meg er egenblandet farger.

    Masse lykke til med malerkosten ;)

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  10. Nam Nam, de cookiesene så fantastiske ut.

    Skal prøves ut så snart jeg får mulighet:-))

    Nydelige bilder også...

    Klem Birte

    SvarSlett
  11. Så flott blogg du har!
    Veldig fristende kjeks. :)

    Ha en fortsatt fin helg!

    AW :)

    SvarSlett
  12. Mmmm! Nydelige, har laget slike en gang før - skummelt å ha i hus :)

    SvarSlett
  13. Så fantastisk nydelig ut... flink du er som har tid til sånt:) Ha en kjempefin uke
    Klem sis

    SvarSlett
  14. Mmmmmh, deilig! Og farlig!!! Iallfall for meg som allerede er på muffins-avvenning ;)

    SvarSlett
  15. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Vi er for tiden rangert som den nest største side i verden i vårt marked der vi er i 37 forskjellige land. Alleoppskrifter.no har et stort antall besøkende som genererer høy trafikk fordi har over 20.000 unike besøkende / dag.

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Varme hilsen,

    Elin, Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails