♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

tirsdag 22. mars 2011

Broom broom...



Våren nærmer seg endelig og med barnehagebarn betyr det endel nye innkjøp!
Vårluer er også noe som må til.
I løpet av vinteren har jeg heklet hele tre luer i ull til Noah av dette slaget, men nå var det på tide med noe som passer mer for varmere dager.
Derfor har jeg igjen tatt frem heklenålen, men denne gangen med bomullsgarn.
Resultatet på en fridag ble en bomullslue til lillegutt. Med ørelapper på såklart. Med en liten urokråke, er det fremdeles en nødvendighet! Han vrir seg nemlig ut av alt som ikke er bundet fast.

Til våren passer det fint med svart lue med turkise detaljer, helt i stil til den nye barnehagedressen som snille mommo har gått til innkjøp av.
Som den lille prikken over i-en har lua... i ekte guttestil... fått pynt av en liten bil. Bilen er heklet i grønt bomullsgarn, sydd på lua og hjulene er såklart søte små treknapper!

Tut og kjør!

**************************

Her går det dårlig med bloggingen om dagen. Masse jobb og syk liten gutt betyr liten tid.
Jeg erklærer at jeg dermed tar meg en liten pause... kanskje. haha ☺
Jeg orker hvertfall ikke stresse med bloggingen og dårlig samvittighet som jeg så lett får.
Derfor titter jeg innom dere igjen når jeg har tid og ork.

Til da....

Gode klemmer fra

23 kommentarer:

  1. Kjempesøt brom brom lue til søtingen :)
    Flink & kreativ er du!
    Nyt tiden og kos deg sammen med gullet du, vi sees siden!
    KLEM

    SvarSlett
  2. Så kul lue, til en kul gutt;))
    Ta deg en pause du, det er godt det;)
    Jeg har kommet så vidt tilbake, men blir nok ikke innlegg hver dag fremover... er andre ting som er viktigere ♥
    Kos dere sammen og god bedring til lille;)

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Du er så flink... Blir grønn av misunnelse - for jeg prøver og prøver, men får det ikke til :(
    God "bloggpause"
    Men du vet - bloggen skal være et pusterom i hverdagen, ikke en plikt :)

    *klemmer*

    SvarSlett
  4. hekleluer til gutter♥ sukk..så fint!

    SvarSlett
  5. Åååå, den herligste broom luen da♥
    Likte de fargene kjempegodt, og den såg jo så god ut:) Det er ikke noe kjekt det der med dårlig samvittighet, og bloggen. Har hatt en periode med evig sykdom i hus, og det er ikke kjekt når man i tillegg ligger å tenker på bloggen!
    Prøver å minne meg selv på at den nok er der enda når jeg kommer tilbake;) Ta deg en pause, så kommer du nok tilbake når energien er på topp:)
    Nyt dagen, klem

    SvarSlett
  6. For en herlig lue! :-D Såå søt den bilen da!

    Ta en pause, vi er her når du har tid og ork vi vettu. Og det er riktig som Karen sier over her; Pusterom, ikke plikt. Og du skylder oss ingenting, vi er heldige som kan titte innom deg i ny og ne! :-)

    Ønsker deg en knallfin dag videre!
    Klem Jenny

    SvarSlett
  7. Er det lov å bli misunnelig på en barnehagegutt? Når man selv er i tyveårene? Hihi : ) Lua var jo bare SUPERKUUUL!

    SvarSlett
  8. Så stilig! Du er så flink og kreativ :)
    Ta deg en velfortjent pause du, en trenger det i blant!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  9. Ta deg et Pust i Bakken, det er viktig og Lytte til Kroppen :-)

    Luen var knall stilig.. Du er en kreativ sjel...

    Klem Birte

    SvarSlett
  10. Supersøt lue vennen, love it ! ♥ Kunne du tenke deg å lage en skikkelig jentelue til Thea på bestilling ? For du er jo bare sååå flink ! :)

    Her er det også veldig dårlig med bloggrunder osv, og jeg har konstant dårlig samvittighet pga dette. :( Men jeg har rett og slett ikke ork og tid jeg heller... Men vi må prøve å ha litt mindre dårlig samvittighet for dette, for vi alle trenger en pause noen ganger. ♥

    Har litt på hjertet, så sender deg en mail etterhvert tenker jeg. ;)

    Kose deg i dag snuppa, her er det deilig vårstemning ! ♥

    God klem fra Anette ♥

    SvarSlett
  11. So stilig hua. Og perfekt for ein liten gutt :)
    Du e jo berre sooo flink og kreativ :)

    Må ikkje ha dårlig sanvittighet for ikkje å kikka innom andre sine blogga. Me treng alle ein pust i bakken av og te :)

    Håpe energi, krefte og ork kjem tilbake te deg :)

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  12. Så kul lue! Han lillegutten din er heldig, som har en mamma som er så fingernem...

    Ta en bloggpause med god samvittighet, bloggen er her den, den går ingen steder :-)

    Stor klem

    SvarSlett
  13. Ikke bruk tid på å tenke på alt du skulle/burde gjort, nyt det du gjør og vær fornøyd med det! :) For oss som ikke er så gode på hekling, men som syntes at den bilen ser relativt overkommelig ut, har du en øøørliten oppskrift/beskrivelse å dele? Den var jo såå fin og dekorativ :)

    SvarSlett
  14. For en nydelig lue!!
    Skulle ønske jeg også var like kreativ ;)
    Ha en forsatt super kveld!
    Hilsen Eline

    SvarSlett
  15. Herleg lue til den fine guten din!! Som sagt 100 ganger før; du er FLINK!:)
    Ha ein super kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  16. Så kul lue!! Og kul liten kar;)
    Flink du er!
    klem.

    SvarSlett
  17. Kjempefin lue!
    Må si jeg er imponert over at du brukte bare en dag på å hekle den.

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  18. God kveld søta ! ♥

    Sender deg en mail i morgen etter at jeg har målt hodet til Thea. ;) Det har vært en laaang dag, så nå er jeg straks klar for sengen her. ♥

    Sove godt vennen ! ♥

    Stor nattaklem :)

    SvarSlett
  19. Så utrolig flotte!! Flink du er!
    Og effektiv bruk av en fridag ;))

    Jeg er ferdig utdannet sykepleier til våren nå ;) Gleder meg veldig til 3 mnd på føde/barsel!

    Kan skjønne at det blir vanskelig å begynne på igjen etter pause fra studier.. Lykke til ;))

    Må ha en strålende helg!
    Klem

    SvarSlett
  20. Så tøff lue! Tror den hadde slått godt an hos toåringen min - kun tog som slår biler her i gården;-)

    Første gang jeg er innom bloggen din forresten. Tittet tilbake i innleggene dine og synes du har en kjempeflott blogg! Fast følger heretter:-)

    SvarSlett
  21. Så utrolig kul lue det var, kjempeflink er du!!:):) Nå ble jeg misunnelig, skulle gjerne hatt en sånn i rosa;)

    Nyt en liten pause, bloggingen tar mye tid:P

    Klem Lise

    SvarSlett
  22. Hei vennen ! ♥

    Det har vært litt styr med blogg, reportasjen osv i dag. Forteller mer i mail i morgen. ;) Lillafargen er kjempefin, og Thea kler lilla veldig godt. :) Så bare kjør på, hihi...

    Sender deg mail utpå dagen i morgen. :)

    ˙·٠•●♥ Stor nattaklem fra en trøtt Anette ♥●•٠·˙

    SvarSlett
  23. Hei. Så fin blogg du har. Håper det kommer flere gode tips og innlegg til inspirasjon. Ser du er veldig kreativ:-)
    Kanskje du vil ta turen innom Skolelyst for å få noen tips til den lille gutten din.
    Ha en fortsatt fin onsdag. Han er skolegutt før du aner det:-)
    Hilsen Benedicte.

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails