♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

onsdag 9. februar 2011

Vårjakke


 Jeg har heklet en slags vårjakke til Noah. Og oppskriften fant jeg her.
Det er vel egentlig en jentejakke, men jeg har heklet den i mørk grå, og med lyse treknapper. Nok guttete for min del.
For å være heilt ærlig skjønte jeg ikke mye av oppskrifta. Jeg fikk det rett og slett ikke til å stemme, så jeg måtte gjøre endel justeringer på den. Jeg droppet lommer, lagde armene bredere, ordent litt på bakstykket osv. Men alt i alt så ble jo resultatet ganske så bra til slutt.
Neste gang blir det nok etter et annet mønster.

Jakka er fremdeles litt for stor, men den blir nok passe etterhvert, i løpet av våren, sommer eller sensommer


Nok et håndarbeidinnlegg fra min side... Hva går det av meg liksom? Lite nytt på interiørfronten, men håper på at det bedrer seg snart!
Mitt lille fall i helga resulterte i en sykemelding, så nå bruker jeg dagene hjemme til å slappe av. Men heklenåla klarer jeg hvertfall å svinge! Så det er for det meste det dagene mine består i. Hekling og sofasliteri.
Jeg kommer meg lite ut, for å kjøre bil det klarer jeg ikke med så vond rumpe. haha ☺
Godt at jeg hvertfall har nok garn og ta av da!

Takk for at dere titter innom!


19 kommentarer:

  1. Å du er so flink!!!☺
    Skulle ønske eg kunne skryte av at mine barn hadde klær strikka/hekla av mammaen☺
    Jakka var absolutt guttete ja☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  2. Ohhh, så skjønn Noah er ! ♥ Og nydelig jakke vennen, dette kan du. :) Syntes ikke jakken er jentete jeg, heller en jakke som passer både gutt og jente.

    Uff og huff, det fallet du har hatt hørtes ikke bra ut. :( Men godt at du får hvile slik at du kommer deg på bena igjen. ♥ Kan tenke meg at du er rimelig mørbanket ja... Godt du kan svinge heklenålen, greit å ha noe å gjøre når man er lenket til sofaen. Hihi...

    Masse god bedring sendes din vei vennen ! ♥

    Stor klem fra Anette ♥

    SvarSlett
  3. Skjønn jakke til nydelig gutt:-)Kjempeflinf er du!

    Godt du får slappet av etter fallet så du kommer deg ordentlig.

    God brdring!

    SvarSlett
  4. Så fin jakke :) Du er flink! Og så stor Noah blir, det går fort!!

    Huff, så kjedelig møte med trappa!! Håper du blir raskt bra :) I går var jeg en tur hos Skrot Tor - fantastisk skattekammer :) Fikk med meg hjem litt vårpynt ;) Og gangen skal få en liten oppgradering - det blir god med litt mer orden der nede :)

    Klem Ü

    SvarSlett
  5. Absolutt guttete nok! syns den ble kjempefin jeg! Fin jakke, fin gutt:)

    Huff, jeg hadde et lignende fall i fjor vinter, og jeg vet akkurat hvor syyykt vondt det er...Håper det går fort over! :)

    SvarSlett
  6. Knalltøff jakke!!! Likar sånn stil på gutekleda!

    Huff, god betring med gul&blå rumpe ;-)

    SvarSlett
  7. Å, for en vakker jakke!
    Jeg har heklet ferdig teppet av oldemorsruter og er stolt som en hane, haha. Jakke er nok vel i overkant av hva jeg kan begi meg utpå enda, men en vakker dag skal ejg nok prøve meg på det jeg også!

    Ha en fin dag og masse god bedring til deg!!

    Klem Silje

    SvarSlett
  8. Nydelig jakke du har lagd Janne! Og gutten din har jo blitt så stor, husker nyfødt bildene av han:-) ønsker deg en fin dag videre..klem Stinemor...

    SvarSlett
  9. Så fin sjarmør i nydelig jakke!! Du er så produktiv og flink :)

    Riktig god bedring, håper du snart er i godform igjen :)

    Tora

    SvarSlett
  10. Nydelig, og passe guttete spør du meg! :) Vet det er flere som sliter med oppskriftene fra Drops, de er ikke så lettfattelige eller praktiske at det gjør noe. Imponerende at du får til å gjøre endringer, da er man langt på vei håndarbeidsmessig! God bedring til stumpen! :D

    SvarSlett
  11. Nydelig jakke på en veldig vakker gutt! Jeg lar meg stadig imponere over deg :-) Herlig flink du er...

    Ønsker deg god bedring!
    Klem

    SvarSlett
  12. Nydelig jakke, flink du er som alltid Janne Merethe ;) Og huff og huff hørtes ikke godt ut med et sånt fall, men du får kose deg med heklekroken og sofaen.... Masse god bedring til deg og stussen ;) he he....
    klem victoria

    SvarSlett
  13. helt forelska i alt det vakre du lager jeg♥
    og stakkar deg, det må være forferdelig
    å ikke kunne kjøre bil!! da ville jeg følt meg helt lost.. hehe
    hva med badering i setet? :o)

    SvarSlett
  14. OI!! Den var fin :) Så SØT en lite Noah gutt :)
    Så flink mamma han har :) Skulle ønske at jeg var så flink :)

    Ha en fin morgendag!
    Klemmer

    SvarSlett
  15. Så fine bilder :)
    Har enda ikke lært meg å hekle. Beundrer andre som kan det :) Moro med en jakke som ikke alle har.
    God bedring til deg!

    SvarSlett
  16. Det var en kjempe fin jakke på en kjempe søt gutt :o)

    SvarSlett
  17. Nydelig jakke du har laget, og for en søt prins.
    Håper du blir bra igjen snart.
    Ha en fin dag. Tusen takk for fine ord inne hos meg:0)
    Klem Alfa

    SvarSlett
  18. Kjempefin jakke, og en nydelig gutt!

    I morgen er det en ny helg, og jeg benytter anledningen til å ønske deg en fin helg.

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  19. Så flott han ble i den skjønne jakken :)
    Skikkelig tøff i grå.

    Huffa - håper du er bedre..

    Ha en riktig god bedring og skjønn helg (om enn i sofakroken)

    Klem fra Tove

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails