♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

onsdag 23. februar 2011

Sjokoladedrøm.... ♥

Her kommer oppskriften på verdens beste sjokoladekake. Virkelig!! 


Denne bakte jeg til min kjære da  han kom hjem fra en ukes guttetur til Alpene. Og denne kaken er bare så god!

Texas kake.

400 g smør
4,5 dl vann
9 dl sukker (her kutter jeg ned til ca7 dl)
8 ss kakao
9 dl mel
4 egg
2 ts natron
9 ss lettrømme (jeg har i et helt vanlig beger...)
1 ss salt

Smør og vann kokes opp. Helles i bakebollen (bruk mikser) og blandes med sukker. Pisk inn ett og ett egg. Rør inn kakao, deretter melet med natron og salt. Bland inn lettrømmen til slutt.

Helles i velsmurt langpanne, stekes på 180/200 grader i 45 minutter+ (jeg steker den i ca 30 min på 180 graqder). Skal nemlig ikke overstekes!! 

Glasur:
200 g smeltet smør
12 ss melk
8 ss kakao
700 g melis
2 ts vsniljesukker
2 ss vann

OBS: stikk hull på kaken med en gaffel over det hele, og ha på glasuern mens kaka er varm slik at den renner inn i kaka.



Sjokoladekake er jo alltid en slager, og denne er den beste av dem alle.
Kos dere!

Ha en super onsdag

26 kommentarer:

  1. Åh, nammenam!! Den hørtes farlig god ut :) Trur eg må prøva den ein dag, e jo snart VM :)

    Ønske deg ein deilig og fin dag!

    Klemmer.

    SvarSlett
  2. Sjokoladekake er alltid suksess! Den er nesten lik som oppskriften min, blir sånn herlig saftig og holder seg god leeenge :)
    Er så heldig at Vegard pleier å spise opp det meste før jeg rekker å komme skikkelig til. Fint for meg ;)

    SvarSlett
  3. Mmmmm. Den så NYDELIG ut!

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  4. Den kaka er knallgod!! :)

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  5. Yummy:) Har planer om å bake en sjokoladekake til helgen, tror det må bli denne, så utrolig god ut!

    Heldige mannen din:)

    SvarSlett
  6. Åååh, du kan friste!! :)

    Hvordan er bloggen min hos deg nå?

    Klem

    SvarSlett
  7. Nam, denne så god ut! :D
    Håper dere har det bra, og jeg tipper det var godt å få kjæresten hjem igjen :) Klem

    SvarSlett
  8. Yummie! Den måste jag prova ut - love chokladkaka!
    Kram Joy

    SvarSlett
  9. NAM den såg god ut☺
    Skriv ned oppskrifta eg☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  10. Fristende! Denne skal prøves! Satt akkurat og tnkte på om jeg hadde alle ingridisensene i hus:)
    ser du har en gutt som er på alder med min minste han er født oktober 09:)

    SvarSlett
  11. Den så saftig og god ut,
    takk for oppskrift,skal
    prøves.
    Klem.

    SvarSlett
  12. Oi, den så god ut. Hadde tenkt å lage muffins i dag, men de blir kanskje byttet ut med sjokoladekake :) Må jo kose seg mens snøen laver ned.
    Tusen takk for at du nok en gang tok deg tid til å legge igjen en kommentar i bloggen min. Du fortjener snart en premie for det altså :)

    SvarSlett
  13. ÅÅÅ smelt den så god ut:-) den må jeg prøve å bake!! takk for tips..ha en fin dag videre..klem Stinemor...

    SvarSlett
  14. Såg helgod ut, den må prövas! Kram Anna

    SvarSlett
  15. Mmmm den så virkelig ut som verdens beste, skikkelig saftig ....fikk vann i munnen nå:))
    Tusen takk for du deler denne flotte oppskriften, skal testes ut snarest tenker jeg:))
    Klem!

    SvarSlett
  16. Nam, denne hørtes og så god ut og skal jammen prøves ut av meg også :)
    Ha en fin kveld!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  17. Mmmmm..du kan å friste! Den såg nydeleg ut:) Takk for oppskrift:)
    Ha ein flott kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  18. Nam....den ser fristende ut! Takk for oppskriften, den må vi jammen prøve en dag, til helga kanskje.....

    Ha en finfin uke videre, klem Linda

    SvarSlett
  19. MMMMMmmm den så deilig ut, må prøves....
    Legger vel ut oppskriften mot helga tenker jeg...
    klem victoria

    SvarSlett
  20. N A M!! den så bare yummy ut!!

    SvarSlett
  21. Mmmm høres farlig god ut!
    Notert :)

    Ha en super kveld..

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  22. Uuumm, den så god ut ja;)
    Jeg kan VIRKELIG ikke lage kake! Det blir like misslykket hver gang, den blir flat som en pannekake uansett hvilken oppskrift jeg bruker;)
    Derfor har jeg gått over til og bruke en herlig sjokoladesmørkrem som jeg kliner over hver etasje på en 3-delt bløtkakebunn;)) Funker det og, og de her hjemme ELKSER den ♥ + muffins, DET klarer jeg og det blir som regel servert her;)

    I helgen skal vi feire vesla og da blir det servert litt av hvert...:)

    Fikk veldig lyst og prøve denne kaken din altså... Men bruker du hele begeret med rømmen, var det det du mente? Og hva smører du langpannen med? Hvor stor er din langpanne?

    Klem line

    SvarSlett
  23. Hei snuppa ! ♥

    Mmmm, denne kaken så virkelig god ut ja. ♥ Jeg foretrekker kaker foran chips og annen godis. ;) Denne oppskriften skal jeg notere ned, for denne vil jeg prøve en gang. :)

    De gamle bildene under her er nydelige, love it ! ♥

    Den bloggingen har det blitt litt dårlig med nå, og her er det vinterferie og full fart med barna. :)

    Formen er fortsatt ikke på topp, og jeg har merklig nok fått høyt blodtrykk. :( Skal tilbake til legen i morgen, må innrømme at jeg gruer meg litt.

    Håper alt står bra til med deg og dine vennen. ♥

    Nei, nå må jeg prøve å få meg litt søvn her. ;)

    God klem fra Anette

    SvarSlett
  24. Den kaka der så uhyggelig god ut! hehehe!

    Takk for at du deler oppskrift!
    Klem

    SvarSlett
  25. Å dæven! Det så godt ut... Men farlig søtt :)

    SvarSlett
  26. Hei Janne!
    Oj, denne kaken så god ut, og jeg skal ta godt vare på oppskriften! Her er det nemlig flere kakemonser, og det er greit å servere noe nytt innimellom kanelbollene mine!

    Ønsker dere en fin søndag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails