♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

tirsdag 15. februar 2011

Om hjerter og forhold ♥


Å si at jeg og symaskina ikke akkurat er bestevenner er ingen overdrivelse, og ikke noe jeg akkurat kan gjemme under en stol. 
Det er et eller annet i forholdet vårt som rett og slett ikke fungerer. 
Symaskina ser ikke ut til å forstå meg, den gjør ting jeg ikke vil. F.eks så går den alt for fort når jeg egentlig vil at den skal gå seint og trådene henger seg opp hele tiden. 
...Men nå skal jeg ikke legge all skyld på symaskina. Jeg er nok ikke så flink til å bidra i dette forholdet jeg heller. 
Jeg har null tålmodighet når det kommer til symaskina. Mens den sannsynligvis er vant til tålmodige, flinke damer, så er jeg det absolutte motsatte! Utålmodig og ufattelig hissig når det ikke går min vei.
Og går det ikke min vei... ja da gir jeg opp... Også står symaskina der igjen da, i et hjørne, ganske kald og ubrukt. Den føler seg kanskje litt ensom der den stadig står alene i hjørnet sitt?!
For ting går nemlig veldig sjeldent min vei når det gjelder syprosjekter... 
Så kanskje dette er et forhold som rett og slett er dømt til å mislykkes....?
men.... 


....i går gav jeg det et nytt forsøk. Riktignok med et litt haltende resultat, men dog med et resultat.
 Jeg har sydd mine første hjerter
Og dette var virkelig ikke noe hokus pokus for meg! De er så enkle som man kan få dem, men jeg brukte både lang tid og til og med noen banneord for å få dem ferdig. De er verken rette i sømmene eller veldig flott pyntet, men det er mine aller første prosjekter (bortsett fra dette).


Og jeg må innrømme at jeg er bittelitt stolt av meg selv.
Jeg må nok øve meg endel mer på hjerter før jeg kan bevege meg videre på noe annet, men jeg har i hvertfall fått til noe i detta symaskin forholdet. 
Kanskje det til og med kan vare? ♥



Tre hjerter sydd på alle hjerters dag i går.
Det hvite har fått litt pynt i form av en offwhite blomsterbrosje som egentlig lå til salgs i Epla - butikken min. Rart hvordan ting plutselig bare ender opp hos meg selv! ☺
Men hvis noen er interessert i en slik brosje, send meg gjerne en mail: jannefrokna@hotmail.com
I natt kom min kjære hjem! Og både stor og liten gleder seg.



17 kommentarer:

  1. Hei!

    Syns hjertene blei kjempe fine eg, Janne :) Du e so flink og kreativ, og misunne deg evnene du har te å trylla fram de lekkraste kreasjoner med både strikkepinner og heklenål :)

    Ha ein fortsatt finfin dag!!

    Klemmer.

    SvarSlett
  2. Hjerter ja. Skulle sy hjerter jeg og -helt til jeg ble bitt av heklebasillen, så da ble det glemt! ;)

    -Så det er SÅNN den blomsten skal se ut. Haha, der ser jeg jo en som virkelig kan det. Skjønner ingenting av hvor jeg skal begynne på ny omg, så de blomstene der tror jeg nok at jeg må øve meg litt på gitt... ;)

    En god dag til deg og dine!

    Klem fra Silje :)

    SvarSlett
  3. Lekkert! Gleder meg til jeg får symaskin. Da skal jeg gjøre mitt beste for at jeg blir god venn med den, og så skal vi sy masse hjerter sammen :)

    Ha en strålende dag!
    *klemmer*

    SvarSlett
  4. Veldig imponerende at du ikke gav opp syns eg:-)
    Flinke jenta:-)hjertene blei fine de og hjerter får man jo ikke nok av.
    Hjerteklem - Linda:-)

    SvarSlett
  5. Hahaha, man kan ikke være BEST i alt vet du Janne, hihi;)) Du er jo en MESTER i hekling...
    Men når det er sagt så syns jeg hjertene dine ble kjempefine! Og du er heldig som kan kombinere de med et lite hekleprosjekt ♥ Ble nydelig med den blomsten på det hvite hjertet!!!
    Spørs om det ikke må bli en slik brosje eller to på meg etterhvert og, jeg bare elsker sommerfuglene ♥

    Ha en herlig kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  6. haha..ikke alle kan være bestevenner vet du. Jeg tror nok at dere blir bestevenner etterhvert;o)
    Jeg skulle gjerne vært superbuddy med min symaskin. Egentlig artig at JEG har symaskin! haha.
    Vakre hjerter!

    SvarSlett
  7. Ikke alle kan ha knirkefrie forhold nei, men noen ganger kan det kanskje lønne seg å gi hverandre litt tid og vokse med hverandre... Disse hjertene viser hvertfall at forholdet definitivt kan fungere - de var nydelige :)
    Ha en fin kveld!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  8. Imponerende hjerter! Jeg og symaskinen er ikke på talefot engang, så her ligger du foran! :)

    SvarSlett
  9. Heisan søte du.
    Nydelige hjerter du har laget. Skulle tro du og symaskinen var perlevenner.
    Klæmmer Susanne

    SvarSlett
  10. Så moro at du har prøvd deg på et sånt prosjekt:) Hjertene er jo helt nydelige! Har veldig lyst til å lære meg å ihvertfall sy hjerter, for jeg synes det er så fryktelig fint, men nå har jeg akkurat lært meg å strikke, så jeg får ta en ting av gangen;)

    klem Jennifer

    SvarSlett
  11. Hei!
    Du va jo flink jo!
    Eg har det likedan,med min symasin..vi blir uvenner stadig;(
    Fin blogg du ha!
    Klem fra beate

    SvarSlett
  12. He he! Jeg har akkurat samme forhold til symaskina som deg. Men, hjertene du sydde, var jo kjempefine! Nesten så jeg fikk lyst til å prøve meg på å sy noe, jeg også...

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  13. Dette ser jo absolutt ut som et lovende forhold!! :)
    Kjempefine var de. Kjenner det er mye jeg har lyst til å lage nå, men tida strekker ikke alltid til..

    Håper du har en fin dag!:)

    klem

    SvarSlett
  14. Flinka:)
    Vettu, du har vunnet inne hos meg;) send meg mail da:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  15. Hei kommer over bloggen din i dag. Fine hjerte du har laga. Jeg lurer på et bide på hearderen din??? Veggen bak sofaen, hva er dem beiset/mala med? Det var bare så fint.

    Nina

    SvarSlett
  16. Hei og hopp!

    Så koselige bilder du har tatt av hjertene. Nå er jo du dronningen av heklenåla, så at du har ett turbulent forhold til symaskin må nesten gå :) Man kan jo ikke være best i alt... Jeg synes de hjertene ser helt nydelige ut jeg da :-)
    Klem

    SvarSlett
  17. Wow, jeg mener bestemt at du og symaskinen må ha et svært godt forhold! Kjempefine hjerter i flotte farger, så vårlige! (lengter veldig etter våren nå, så falt pladask for det blå og hvitstripede hjertet)

    Ønsker deg en fin kveld videre! Klemmer!

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails