♡Interiør.....................Hverdagsliv....................Håndarbeid......................Mammarolle♡

fredag 21. januar 2011

Ull i mitt ♥

Selv om jeg lengter etter vår og lysere tider, så henger ulla fremdeles igjen her i heimen.
Heklenåla og strikkepinnene går varme, og jeg er full av inspirasjon til ulike ting jeg kan lage.
Det er fremdeles kaldt ute, så ulla er fremdeles god å ha for å holde deg god og varm.

På jobben min har jeg alltid oppsatt hår. Noe annet ville vært utenkelig. Men siden jeg går til jobb, og alltid har satt opp håret mitt hjemme, får jeg stadig problemer med hodeplagg.
Luer funker nemlig veldig dårlig når man har oppsatt har har jeg funnet ut!
Så for å løse det problemet har jeg heklet meg et pannebånd.


Enkelt og greit, og med det lille ekstra helt forrest der. Et "bånd" på tvers av pannebåndet for å snurpe det litt sammen og gjøre det ekstra fint ☺
Et likt pannebånd har allerede funnet veien til Epla butikken min, og kanskje de kommer ut på blogg butikken min etterhvert også.


I tillegg til pannebånd har jeg i det siste heklet meg 2 nye halser. En i diverse farger, og en litt større, hvit og i englemasker.
Englemaskehalsen er en absolutt favoritt, og jeg har nesten levd i den de siste dagene ☺
Men tiltross for dette, har jeg fremdeles alle disse prosjektene på gang, pluss et til jeg har i tankene. Må bare få kjøpt garn først. Akkurat som om jeg skulle trenge det!!!

          (5 av mine nåværende prosjekter)

Fredag og helg igjen.
Jeg har nattevaktshelg på jobb, så ikke fri for min del.
Men god helg til alle dere søte!


22 kommentarer:

  1. Du er så flink. Så fine ting du har lagd!!
    Her går det litt trekt om dagen. Har SÅ mye jeg vil gjøre men kommer ingen vei.

    Nattevaktshelg på meg også.
    God arbeidshelg :-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så fint pannebånd, og den halsen var jo bare skjønn! Flink du er :)
    God helg!

    SvarSlett
  3. Kjempefint pannebånd, godt du ordner opp og finner løsninger! Nei, lue og oppsatt hår funker dårlig.
    ELSKER de halsene du har laget, kjempefine! Er også veldig glad i sånne store, gode halser :)
    Ha en fin helg, selv om du har nattevakter!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  4. Så fint pannebånd, og ebglemaske halsen da♥♥♥♥
    NYDELIG!!
    Jeg er blitt ganske brukbar på strikking, men hekle kan jeg ikke, så det står på listen over hva jeg skal lære dette året;)

    Håper du får en fin Helg,
    Klem Jatte♥♥

    SvarSlett
  5. Så utrolig fine ting du har laget!
    Er enig med deg, denne hvite halsen av englemasker var nydelig!

    Ønsker deg en fin helg!

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  6. Du er jo så flink!! Du lager jo ting man virkelig har bruk for.. det liker jeg :D.

    Håper du får en flott helg selv om du jobber.. Selv har jeg fri helt til tirsdag (dette er luksus).

    Klem Madelén

    SvarSlett
  7. så fiine ting du har strikka:) eg elska panneband eg og..praktisk for oss som må gå med håret oppsatt på jobb ja:) ekstra herlig med en sånn kul i hodet under lua. he he!

    God helg
    ♥ Linda

    SvarSlett
  8. Så fine ting! Elsker englehalsen;) Ser ikke ut som du trenger særlig mer garn, men det er jo kjekt å ha en liten buffer...;P

    God jobbhelg!
    klem.

    SvarSlett
  9. Det må jeg si, du er virkelig effektiv! :)
    God nattvaktshelg :) Klem

    SvarSlett
  10. Hihi! Og jeg som trodde det bare vare jeg som hadde lager på lager med garnnøster liggende! Hihi! Godt å se at det er andre som også har det:) Og tenke, så skal jeg ut å handle et par nøster til idag! Hihi!
    Det har jo ikke akkurat blitt så masse strikking etter på at snuppis blei født i høst, det savnes:)

    Takk for kommentaren på bloggen! Det er rart hvor for de vokser. Jeg syns det var i går ho var nyfødt:)

    Du er superdyktig med heklenåla Janne Merethe:) Det er bare å ta av seg hatten!!
    Den hvite halsen syns jeg spesielt var flott:)
    Hvor finner jeg oppskrift på englemasker?

    SvarSlett
  11. Imponerende! Du lager så mye fiint :)

    SvarSlett
  12. Åååå du lager så mye fint. Den hvite halsen du hadde lagd med englemasker var bare kjempefin:)
    Hvor finner du oppskriftene til alt det der?
    Og hvordan klarer du det? Jeg syns hekling og strikking er kjempeavansert hvis jeg ikke holder meg til helt vanlige masker og rettfram sånn som skjerf og sånt :p

    SvarSlett
  13. Så utrolig mye fint du lager! Jeg blir helt imponert! Fantastisk den hvite halsen, ligger den ute på epla butikken din? For en sånn en vil jeg veldig gjerne flytte inn i :) Hihi!

    Ønsker deg en fin fin helg!
    Stok klem

    SvarSlett
  14. Herreli så flink du er !
    Bare elsket de halsene ♥

    Ha en nydelig kveld:)
    Klem Tina

    SvarSlett
  15. Wow du er jo bare sååå flink!!!
    Halsene var jo kjeme fine♥♥♥
    Håper det dukker opp en pult til deg snart:))
    God helg!
    Klem!

    SvarSlett
  16. God helg til deg og, flinkis! :) De halsene var kjempefine!!:)

    klem

    SvarSlett
  17. hei og hopp!
    Er bare innom for å fortelle deg at jeg har en liten ting til deg inne hos meg :-)

    klem

    SvarSlett
  18. Du er super flink da!! For et tallent;)
    Halsen ser utrolig deilig ut:)
    Veldig kjekt med et pannebånd når en setter opp håret. Har blitt flinkere til å beskytte ørene og hodet etter at jeg fikk barn. Og er så mye fint å lage;)
    Har en liten overraskelse til deg!
    Håper du har hatt en bra jobbehelg!
    Klem

    SvarSlett
  19. Åh, det pannebåndet var jo bare nydelig♥
    Setter alltid opp håret før jeg går på jobb jeg også, så kjenner til "oppsatt hår i lue problemet";)
    Då lengre ned her at du også har laget sånn nydelig settekasse! Jeg ♥ de, og håper jeg finner en snart så småttisene kan få på rommet sitt;))
    Ha en strålende uke,klem♥

    SvarSlett
  20. Så mye fint du lager - du er dyktig og kreativ!! :D

    Legger meg til som følger! :)
    Ha en fin mandag
    Klem fra Malin

    SvarSlett
  21. Så flotte ting - elsket halsen og sjal får jeg aldri nok av...

    Grattis med awards - og god bedring!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  22. Utrolig flotte halser du har der:) Masse flott handarbeid!

    Ha en fin torsdag!

    klem

    SvarSlett

♥ Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥

Related Posts with Thumbnails